loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حدیث روزگار 21: خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی درباره فیلسوف معاصر سید جلال الدین آشتیانی و نهضت مقاومت ملی و جمعیت متاع

ناشر کلبه شروق

نویسنده سید هادی خسروشاهی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 188

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

مولف در مقدمه کتاب می نویسد:
این نسخه از «حدیث روزگار»، سلسله خاطرات مستند اینجانب درباره فیلسوف مجهول القدر معاصر، استاد بزرگ «سید جلال الدین موسوی آشتیانی» است، که به آغاز دوران تحصیلی بنده در قم، مربوط می شود.
این دوران همزمان با دوران ملی کردن صنعت نفت بود و روی برداشت ها و باورهای سیاسی، تبادل نظر و بررسی مسائل فلسفی - علمی و بهره گیری از استاد در این زمینه، به مسائل سیاسی روز و حوادث نیک و بد حوزه ها کشیده شد و حتی در دوران سفر تحصیلی استاد به نجف و یا سفر این بنده به تبریز، همچنان ادامه یافت که محصول آن، مکاتباتی بود که به عمل آمد و طبق معمول، متاسفانه نسخه ای از نامه های بنده در اختیار نیست و فقط بخشی از نامه ها و یا پاسخ های استاد جلال الدین از حوادث روزگار در امان باقی مانده است که اینک در این رساله، ضمن پرداختن اجمالی به شرح زندگی و آثار استاد جلال الدین آشتیانی، برای ثبت در تاریخ عینا نقل و درج می گردد.

البته این اثر می تواند نشان دهنده نوع اندیشه قشر متفکر و آگاه حوزه علمیه قم درباره حوادث سیاسی پس از حادثه موسوم به کودتای 28 مرداد و راه چاره جویی آنها برای پیشرفت کشور و بهبود اوضاع، تلقی گردد.

* فهرست فصل های اصلی این کتاب عبارت است از:

1- جمال فلسفه و عرفان
2- نگاهی به زندگی و آثار
3- بعد سیاسی زندگی علامه آشتیانی
4- استاد آشتیانی در «نهضت مقاومت» و «جمعیت متاع»
5- دیدگاه های سیاسی استاد آشتیانی
6- چند نامه تاریخی - سیاسی
7- درباره استاد جلال
8- دستخط ها
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما