loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حدیث روزگار 9: خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی درباره امام موسی صدر

ناشر کلبه شروق

نویسنده سید هادی خسروشاهی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 308

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب که جلد نهم از مجموعه «حدیث روزگار» است از چهار بخش تشکیل شده است:
۱. خاطرات مستند درباره امام موسی صدر؛ گفتگوی سید هادی خسروشاهی با گروه تاریخ شفاهی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر
۲. پیوست­ ها:
الف. امام موسی صدر و گفتمان مشترک ادیان (متن سخنرانی سید هادی خسروشاهی به مناسبت چهلمین سال ایراد سخنرانی امام موسی صدر در موعظه روزه مسیحیان در بیروت؛ ارائه شده در تاریخ بهمن ۱۳۹۳ در انجمن علمی ادیان حوزه علمیه قم)
ب. امام موسی صدر نیاز امروز جامعه ما (گفتگوی سید هادی خسروشاهی با ماهنامه «نسیم بیداری»، آذر ۱۳۹۰)
ج. وضعیت تبلیغ دینی ما (متن سخنرانی امام موسی صدر در مؤسسه دارالتبلیغ اسلامی قم ـ مهرماه ۱۳۴۴)
۳. اسناد
۴. تصاویر.

در بخش اسناد این کتاب، نامه سید هادی خسروشاهی به امام موسی صدر، مسأله مرجعیت آیت ­الله خویی (متن بیانیه امام موسی صدر پس از ارتحال آیت ­الله سید محسن حکیم)، نامه امام موسی صدر به آیت الله شهید بهشتی، گزارشی از همایش ملتقی ­الفکر الاسلامی در الجزایر، متعه در فقه مالکی و توضیح امام موسی صدر درباره متعه در شیعه امامیه، الخوارج انصار الامام علی؛ رهبر اباضیه و کتابی درباره امام علی (علیه السلام) و متن نامه امام موسی صدر درباره این کتاب، پاسخ امام موسی صدر به نامه انتقادی خسروشاهی درباره نحوه تعامل با فلسطینیان، نامه ­ای از امام خمینی به امام موسی صدر، نامه خسروشاهی به پاپ برای پیگیری مسأله ربودن امام موسی صدر، گزارش سید هادی خسروشاهی به امام خمینی درباره عملکردشان به عنوان سفیر ایران در واتیکان و پیگیری مسأله امام موسی صدر، مجوز مجله مکتب اسلام، یادداشتی در روزنامه وظیفه درباره استعفای تعدادی از نویسندگان مجله مکتب اسلام، تلگراف حوزه علمیه قم درباره امام موسی صدر آمده است.

کتاب «خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی درباره امام موسی صدر»، تلفیق کتاب «حدیث روزگار» با ویرایش و بازنگری جدید و اضافه نمودن چند پیوست و اسناد است که در ضمن مجموعه «خاطرات مستند» سید هادی خسروشاهی تجدید چاپ می ­گردد.
مولف در بخشی از این کتاب به مقایسه ویژگی­ ها و بیان مشابهت ­های امام موسی صدر و سید جمال ­الدین اسدآبادی می­ پردازد و روابط امام موسی صدر با شهید صدر، شهید چمران، جلال ­الدین فارسی، آیت الله محمدجواد مغنیه، آیت الله سید رضا صدر و سید حسن شیرازی و... می­ پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما