loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حدیث روزگار 17: خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی درباره دکتر حسن ترابی (رهبر فکری حرکت اسلامی سودان)

ناشر کلبه شروق

نویسنده سید هادی خسروشاهی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 124

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در بخشی از مقدمه سید هادی خسروشاهی درباره این کتاب می خوانیم:
درگذشت استاد شیخ حسن عبدالله الترابی، رهبر فکری و معنوی حرکت اسلامی سودان، در اسفندماه سال گذشته ـ 1394 ـ موجب گردید که یادداشت های پراکنده خود درباره زندگی و مبارزه او را مرور کنم و به خاطرات خود و مکاتباتی که با او داشتم مراجعه نمایم که نتیجه آن دو مقاله تحت عنوان «حدیث روزگار» بود که در دو شماره از روزنامه وزین اطلاعات به طور تلخیص شده، منتشر گشته است و همین امر، موجب شد تا به نشر مستقل و کامل یادداشت ها، درباره حرکت اسلامی سودان و اندیشه های رهبری آن ـ شیخ حسن عبدالله الترابی ـ اقدام نمایم که البته به نظر من دارای نکات تاریخی برجسته ای، به ویژه در رابطه با هم آهنگی و همفکری سودان مسلمان با ایران اسلامی است و در واقع چگونگی پشتیبانی و همراهی رهبری آن را با رهبری انقلاب اسلامی ایران نشان می دهد.

البته اینجانب چند سال قبل هم کتابی مستقل تحت عنوان «حرکت اسلامی سودان» ـ تاریخ و اهداف از آغاز تا امروز ـ آماده نمودم که توسط مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی در سال 1390 چاپ و منتشر گردید.
در آن کتاب ضمن بررسی تاریخ جنبش های اسلامی در سودان، از جمله: حرکت مهدیه، اخوان المسلمین، حزب الأمة و المیثاق الاسلامی و ... به اندیشه های رهبری آن ـ به ویژه شیخ حسن الترابی ـ هم پرداخته ام که می تواند برای اهل فرهنگ و تاریخ و علاقمندان به مسائل جنبش های اسلامی در جهان معاصر و رهبری آن ها، مفید باشد.

** بعضی از عناوین کتاب عبارتند از:
آشنایی با شیخ حسن عبدالله الترابی، سابقه جریان اسلام سیاسی در سودان، اخوان سودان و ایران، ماجرای شهادت آیت الله سید مهدی حکیم در سودان، تجدیدنظرطلبی یا نو اندیشی، قطعنامه تاریخی مؤتمر اسلامی، رسالت جهان اسلام در عصر نوین بین المللی، مقابله با اهداف و طرح های صهیونیسم، تهاجم فرهنگی علیه اسلام و همچنین اسناد و عکس ها.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما