loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حدیث روزگار 18: خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی درباره دکتر سامی، مهندس چمران، مهندس بازرگان، دکتر سحابی، مهندس حسیبی، مهندس سحابی، دکتر محمد نخشب

ناشر کلبه شروق

نویسنده سید هادی خسروشاهی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 204

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در بخشی از مقدمه سید هادی خسروشاهی درباره این کتاب می خوانیم:

آنچه که در این کتاب به عنوان «خاطرات مستند» می آید، در واقع خاطرات و یادداشت های کوتاه و پراکنده ای درباره چند نفر از شخصیت های علمی، سیاسی و متدین معاصر است که در طول بیش از نیم قرن، یعنی از سال 1332، با آنها حشر و نشر، گفتگو و بحث داشتم و با بعضی از آنها در سفرهای متعدد، همراه بودم.

هر بخشی از این مجموعه «خاطرات مستند» را در زمان های مختلف ـ و نوعاً پس از درگذشت آن ها ـ در طول سی سال گذشته نوشته ام و تا امروز از نشرشان پرهیز داشتم، به امید آنکه آنها را تکمیل کنم و خاطرات و یادداشت های دیگری را با اسناد و عکس های بیشتر، بر آنها بیفزایم و بعد به دست چاپ بسپارم. اما متأسفانه مرور سریع زمان که «ناگهان خیلی زود دیر می شود»! و اشتغالات گوناگون و مسائل روزگار! مانع از تحقق آرزو و رسیدن به هدف در این زمینه گردید؛ و سرانجام با توجه به فرا رسیدن «بزرگسالی»! همراه با عوارض اجتناب ناپذیر آن، روشن شد که تکمیل آنها مقدور نخواهد بود. و به همین دلیل، تصمیم بر آن شد که آنچه قبلاً و در طول زمان های متفاوت، نوشته شده است، به دست چاپ سپرده شود که بعضی ها گفته اند «وجود ناقص» بهتر از «عدم کامل» است! به امید آنکه اگر معجزه ای رخ داد و امدادی از غیب رسید، به تکمیل آنها بپردازم!

آنچه که اکنون در اختیار دوستان قرار می گیرد، علیرغم حجم کم و دوری از اطناب و پرهیز از جعل حدیث! و خاطره سازی!، می تواند آگاهی های خاصی درباره شخصیت ها و عزیزان موردنظر، در اختیار قرار دهد. با این یادآوری که آنچه در این کتاب می آید، متن اصلی نوشته های پیشین است و فقط ویرایش کوتاهی به عمل آمده تا به اصطلاح دوستان «آنلاین» شود.

تعدادی عکس و سند نیز که از حوادث دهر! مصون مانده است، در آخر کتاب خواهد آمد که بعضی از آنها از لحاظ تاریخی ـ مانند نامه های مراجع وقت به آیت الله طالقانی ـ انحصاری و در نتیجه بسیار ارزشمند است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما