loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با مذاهب فقهی اسلامی

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

مؤلف در کتاب حاضر تاریخ فقه را به 8 دوره تقسیم نموده است:
1-دوره عترت و صحابه 2-دوره عترت و تابعین 3 – عصر ظهور مذاهب فقهی 4- آغاز اجتهاد و متکلمین فقیه 5- دوران تقلید 6- دوران تجدید حیات اخباری گری و اهل حدیث 7- دوران نهضت علمی فقهای اصولی 8- دوران معاصر.

این کتاب در هر دوره به تناسب موضوع به بررسی تاریخی تطورات فقه و اصول و مذاهب فقهی می پردازد و نکات بدیعی را با استناد به منابع معتبر و دست اول ارائه می کند.

از ویژگی های قابل توجه کتاب، اختصاص سه فصل با عناوین «احیاء و اصلاح علم الخلاف به صورت فقه مقارن»، «تقریب مذاهب در اصول فقه» و «تقریب مذاهب در قواعد فقهی مقارن» به مباحث فقه و اصول قواعد فقه است که نویسنده با تسلطی که بر منابع فقهی و اصولی شیعی و سنی داشته، این موضوعات را به صورت تطبیقی تبیین کرده است.

خصوصیت مهم دیگر کتاب توجه همزمان به معرفی فقه و فقهای همه مذاهب اسلامی - خصوصاً فقهای تقریبی - است که از امتیازات عمده آن نسبت به کتاب های مشابه در زبان فارسی می باشد.

مطالب کتاب در 15 مرحله دسته بندی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما