loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هنگ ترسوها

ناشر سوره مهر

نویسنده فهمی الربیعی | محمدحسن مقیسه

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 88

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6735 10003022
25,000 23,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

خاطرات فرماندهی از گروهان هنگ 1 تیپ 413 عراق، کهدر زمان جنگ ایران و عراق در عملیات کربلای 5 ایرانیها به نیروهای ایرانی پناهنده شده است.
راوی این خاطرات به شرح درگیریها در مناطق جنگی سید صادق،پنجوین، شلمچه و بصره و عملیات کربلای 5 ایرانیها پرداخته است.وجود جوخه های اعدام در جبهه های عراق جهت کسانی که بدون دستور مافوق مبادرت به عقب نشینی میکنند/ متهم کردن افسران رده بالا عراقی به بیکفایتی از سوی یکدیگر/ شرب خمر افسران ارتش عراق/ مجوس خواندن ایرانیها توسط صدام حسین/ دریافتمدال شجاعت توسط راوی از طرف صدام حسین/ پرت کردن 3اسیر ایرانی از هلی کوپتر به دست هشام صباح الفخری/ بمباران شیمیایی منطقه پنجوین توسط عراقی ها/ تأکید راوی مبنی بر وجودامدادهای غیبی برای ایرانیها با ذکر چندین نمونه/ رفتار غیر انسانی عراقیها با اعضای سپاه پاسداران و بسیجیان اسیر/ وجود مؤثرحجةالاسلام ابوترابی و برخورد راوی با وی/ منافقین و همکاریآنان با حزب بعث و شرحی بر عملیات کربلای 5 ایرانیها موارد عمده نقل شده در این خاطرات است.

در بخشی از خاطرات سروان فهمی الربیعی درباره دیدار با صدام آمده است:« در آن جنگ لعنتی، ما وابسته به چیزی بودیم که آن را وطن می نامیدیم. من افسر بودم و جنگ هایی را که از سر گذرانده ام، به یاد می آورم... آن روزها درک و احساس همگان، در جهت جنگ و همراه با آن رهبر شکست خورده و ملعون جاری شده بود... آسمان از هواپیماها و مرگ پوشیده شده بود... دوستانم غسان قرناوی، صباح مهدی، لؤی حقی و دیگران کشته شدند. بدون اینکه شوقی داشته باشم، به حرف های مردم کوچه و خیابان گوش می دهم؛ از ترب فروش گرفته تا راننده ها و دربان ها... همة آن ها یاوه گویی می کنند.

به پیام های رادیو گوش می دهم و چند ایستگاه رادیویی را می گیرم:
ـ اینجا صدای امریکا است؛ این صوت الجماهیر است؛ اینجا صدای بغداد است؛ این رادیوی کویت است؛ اینجا رادیوی سعودی است؛ این صدای شورای همکاری خلیج [فارس] است؛ اینجا رادیو لندن و ...

همة رادیوهای دنیا با ما هستند... دروغ و دروغ و دروغ. آن ها فقط پیروزی های نظامی ما را بیان می کنند.

همه چیز در قلب ها، از تلخی گرفته تا شیرینی، پنهان می شود. و مردم کشور من، مانند قورباغه هایی که یک چشمشان را بیرون آورده باشند، نه می گویند، نه می خندند و نه قیام می کنند. آنان بیهوده گو هستند و فقط هنر حرّافی را خوب بلدند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما