loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آموزش عالی و جامعه: یک معنای وسیع تر از مقوله هدف

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 67478 10003022
114,000 108,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

با نظر به­ سرعتِ فوق‌العادۀ تغییر در جامعۀ ما سرتاسر جهان، فشارها جهت تغییر و سازگاری با این روند، بر همۀ نهادها پدیدار گشت. در یک چنین محیطی، این امر برای اجتماعِ دانشگاه‌‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار گشت که مجموعۀ ارزش‌ها و آن حسی که هدف دارند را به­ خوبی تعریف کنند، تعریفی که کوشش‌های آنان را هدایت می‌کند. در غیر این ‌صورت، یا باید این خطر را بپذیریم که به دستِ ارزش‌ها و تعهداتی که خصمِ جهانِ دانش‌پژوهش و یادگیری هستند، از پای درآییم و یا بیم آن داشته باشیم که اسیرِ ماتریالیسمِ لگام‌گسیختۀ عصرمان و ساختارِ مُحرکِ بازارهای خصوصی شویم. من در مورد این ملاحظۀ اخیر، برآنم که خوب است به دانشگاه‌ها، وقتی می‌خواهند مُحرک‌ها و مشوق‌های بازار را در خصوص آموزش و یادگیری به کار ببندند، توصیه شود تا به فضایل و محدودیت‌های مشوق‌های مزبور، هر دو، اذعان کنند.

اگرچه بازارهای خصوصی، تحتِ تنوع و گوناگونیِ وسیعی از شرایط و مقتضیات، به­عنوانِ یک ابزار کارآمدِ فوق‌العاده برای بسیجِ منابع و تولید و توزیعِ کارآمدِ کالاها و خدمات باقی می‌مانند، اما نمی‌توان آنها را همواره در حل و فصلِ مسائلِ مربوط به عدالت اجتماعی و اقتصادی، که جایگاهی محوری در نقشِ آموزش عالی دارد، یا در بسیجِ منابع برای اقداماتِ مخاطره‌آمیزِ بلندمدتی که نه­تنها پیامدهای آن مبتنی بر حدس و گمان است، بلکه قابل کنترل و خصوصی‌سازی نیست، موثر تلقی کرد. بازار یگانه نهاد اجتماعی‌ای نیست که ما برای تضمینِ رشد و شکوفاییِ نوع بشر بدان نیازمندیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما