loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حدیث پیمانه: پژوهشی در انقلاب اسلامی

مجموعه انقلاب اسلامی 39

5 (1)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده حمید پارسانیا

ویراستار امیرعباس رجبی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 408

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 6837 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی ایران با توجه به ایجاد دگرگونی بنیادی در ابعاد مختلف جامعه و نیز ویژگی ممتازی که نسبت به سایر انقلاب های بزرگ دنیا دارد، از جنبه های مختلف قابل بررسی است که یکی از آن‌ها شناخت جریان ها و نیروهای اجتماعی و سیاسی، اعم از نیروهای مذهبی، روشنفکران، سازمان ها، احزاب و گروه های مختلفی است که در تحولات انقلاب شرکت داشته اند.
البته باید در بررسی جریان ها و نیروهای سیاسی- اجتماعی با نگاهی دقیق، میزان تأثیرگذاری آنها را در رخدادهای قبل و بعد از انقلاب اسلامی در نظر گرفت تا تحریفی در این زمینه اتفاق نیفتد.
کتاب حدیث پیمانه: پژوهشی در انقلاب اسلامی، علاوه بر توجه به جریانهای صدر اسلام و نیز اصول اعتقادی و حرکت سیاسی تشیع، ویژگی های نیروهای اجتماعی و سیاسی ایران در دوره های مختلف تاریخ معاصر، صفویه، قاجاریه، پهلوی اول و دوم و نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی را به تفصیل بررسی کرده و به تبیین هویت، ریشه های تاریخی، منابع قدرت و عوامل ظهور و افول آن پرداخته است.

این کتاب، ویراست دوم کتاب "حدیث پیمانه؛ پژوهشی درباره انقلاب اسلامی" است که مطالعه آن به شناختی دقیق از جریان ها، احزاب و گروه های قبل و بعد از انقلاب اسلامی منجر می شود. این کتاب قبل از سال 1376 انتشار یافته و در حال حاضر نیز از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه معارف و دفتر نشر معارف قم منتشر شده است.

مذهب و عصبیت، غرب و غربزدگی، منورالفکری و استبداد استعماری، روشنفکری در جابجایی قدرت، سنت و تجددطلبی دینی، نیروهای اجتماعی و انقلاب اسلامی ایران از فصلهای این کتاب هستند.
حرکت سیاسی تشیع، واقعیت اجتماعی تشیع از صفویه تا قاجاریه، جریان شناسی ماسونی ها، نیروهای اجتماعی ایران در تاریخ بیست ساله پهلوی اول، نیروهای اجتماعی و مذهبی ایران از سال 1320 تا 1332 و از 1332 تا 1342 و همچنین 1342 تا 1357، ویژگی روشنفکری در ایران، تاریخچه حرکت های نوگرایانه دینی درایران، جریان های روشنفکری در ایران، انقلاب اسلامی و استکبار جهانی، انقلاب اسبامی و نیروی روشنفکری و انقلاب اسلامی و نیروهای مذهبی و... از جمله موضوعاتی هستند که نویسنده کتاب به تحلیل و تبیین آنها پرداخته است.
کتاب حدیث پیمانه: پژوهشی در انقلاب اسلامی، نوشته حمید پارسانیا است و توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.

از ویژگی های شاخص این محصول جامعیت محتوا و حجم آرشیو ارائه شده می باشد که تا کنون ارائه این حجم از اطلاعات بی سابقه بوده است. از دیگر شاخصه هایی که این محصول را متمایز از سایر محصولات این حوزه می کند جستجوی فوق پیشرفته می باشد که امکان جستجوی دقیق در تمام قالب ها (متن ، فیلم ، عکس ، صوت و پی دی اف) را دارا می باشد و به کاربر این قابلیت را می دهد که در بین هزاران فایل، مطلب مورد نظر خود را حتی با در نظر گرفتن فرمت آن به راحتی بیابد.
ولایت فقیه، امام و رهبری، جمهوری اسلامی، دولت های پیشین، مفاهیم انتخابات، انتخابات دهم، حوادث پس از انتخابات، روزشمار، فتنه ها، جنگ نرم، بصیرت، حماسه 9 دی، آثار و محصولات 13 عنوانی است که مطالب این نرم افزار جامع در آن ها دسته بندی شده است. گفتنی است بخش روزشمار نرم افزار "غبار" حاوی مستندترین و بزرگترین روزشمار سال 88 است که به شرح دقیق اتفاقات به صورت روز به روز و کاملاً مستند پرداخته است. این روزشمار با همکاری موسسه انتشارات قدر ولایت تهیه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما