loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خداشناسی (شاهد سوم از مشهد اول)

شرح شواهد الربوبیه فی المناهج السلوکیه

ناشر بنیاد حکمت اسلامی صدرا

نویسنده مرضیه اخلاقی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 264

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب «شواهدالربوبیه فی المناهج السلوکیه» ملاصدرا از جمله آثار موجز و مهم این حکیم فرزانه است که خلاصه افکار و آراء فلسفی و عرفانی اوست. کتاب پیش رو که شرح و ترجمه شاهد سوم از مشهد اول کتاب مذکور است، حاوی موضوع خداشناسی و مشتمل بر مباحثی نظیر: اثبات واجب الوجود، وحدانیت واجب الوجود و صفات واجب تعالی می باشد.

این کتاب خودآموزی نظام مند جهت یاری دانشجویان و علاقمندان به حکمت متعالیه برای نیل به هدف ارتقای دانش و افزایش توانایی فهم و درک هرچه بهتر و بیشتر مسایل عمیق و مشکل کتاب شواهدالربوبیه است.

کتاب حاضر کتابی آموزشی است اگر در استخراج مطالب و گزارش ماخذ در پاره ای از موارد ارجا دیده نمی شود به دلیل ترکیب و تلفیقی است که نویسنده سطور از گفتارها و شروح متفاوت به کاربرده و گونه ای که ذکر جداگانه و مجزای آنها سبب پاره پاره شدن مطلب شده به روانی متن لطمه می زند. همچنین به شرح و توضیح مطالب کتاب شواهد الربوبیه پرداخته شود و از ذکر نظریه های موافق و مخالف و مطالب دیگر شارحان حتی المقدور خودداری شود تا هم مانع از افزایش حجم کتاب و هم مانع از آشفتگی ذهنی و روانی دانشجویان در یافتن مطالب کاملاًٌ منطبق بر متن شواهد الربوبیه و حذف توضیحات بیشتر است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما