loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روش پژوهش در تاریخ شناسی (با تاکید بر اصول و قواعد رساله نویسی)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 69966 10003022
49,000 44,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در کتاب حاضر در بخش اول کلیات پژوهش که شامل دو قسمت طرح مسأله و پیشینه پژوهش است پرداخته شده است. در بخش دوم به مبانی علم تاریخ پرداخته است که در آن به تعریف مفاهیم، موضوع علم تاریخ، فایده علم تاریخ، رابطه علم تاریخ با علوم کمکی و همچنین مراجع تاریخی پرداخته است. در بخش سوم به روش تحقیق (اصول و قواعد تنظیم طرحنامه ) پرداخته شده و در بخش پایانی به روش تحقیق ( اصول تنظیم و تدوین رساله ) پرداخته شده است.

بخش عمده کتاب حاضر مباحث مربوط به روش تحقیق است و مخاطب اصلی آن دانشجویان رشته تاریخ در مقاطع مختلف تحصیلی است.

در سرنوشت این کتاب به قلم نویسنده آمده است : موضوعات مطرح در حوزه پژوهش، در علوم انسانی به طور عام و در تاریخ شناسی به طور خاص را می توان در سه سطح طبقه بندی کرد: سطح نخست : روش تحقیق در تاریخ است که بیشتر ناظر به آموزش تکنیک های پژوهش و نگارش است. سطح دوم: روش شناسی تاریخی است و سطح سوم معرفت شناسی تاریخی که ناظر به فهم مباحث معرفت شناختی مانند عینیت و نسبیت در تاریخ شناسی است.در این کتاب هدف این بوده است که اثری ویژه روش تحقیق در تاریخ تهیه کنم . یعنی آنچه به طور مشخص نیاز تحقیقات تاریخی است، مورد توجه قرار گیرد. فلذا سعی نکرده ام در چینش مطالب و تبیین و توضیح آنها از تحقیقات مربوط به دیگر حوزه های علوم انسانی مانند علوم اجتماعی، علوم سیاسی و ... تقلید کنم اگر چه در حوزه روش، تشابهات میان تاریخ شناسی و علوم یاد شده وجود دارد با این حال کوشش کرده ام تحت تأثیر آنها نباشم و اثری کاملاً با رنگ و بوی تاریخی ارئه کنم. همچنین کوشش کرده ام برای مباحث مختلفی که در متن حاضر در میان گذاشته ام، مثال های تاریخی بیاورم تا بدین وسیله منظورم را تمام و کمال به خواننده منتقل کنم. مضافاً به این که سعی نموده ام تا حد امکان در توضیح و تببین مباحث شیوه اطناب و اطاله سخن را در پیش نگیرم و همواره خود را مقید کرده ام تا به صورت موجز، تمام آنچه را لازم به گفتن است گفته باشم. لازم به ذکر است در ضمیمه این کتاب مبانی نظری نهضت های شیعی صوفی در ایران ( قرون هفتم تا دهم ه.ق) آورده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما