آیا دین برای سلامتی شما سودمند است - آثار دین بر بهداشت جسم و روان (چاپ دوم)
آیا دین برای سلامتی شما سودمند است؟
20,000
تومان
افزودن به سبد خرید

آیا دین برای سلامتی شما سودمند است؟ آثار دین بر بهداشت جسم و روان

دسته بندی: فرهنگ و تمدن

ناشر: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

نویسنده: هارولد جورج کوئینگ

سال نشر: 1386

تعداد صفحات: 157

2
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

در دو دهه اخیر مطالعات میدانی درباره آثار دین بر سلامت تن و روان، شدت گرفته است و مجلات معتبر پزشکی و روان پزشکی که حتی حاضر به درج مقالاتی در این زمینه نبودند، اکنون به راحتی آن ها را می پذیرند.
از جمله مراکزی که روی این گونه مطالعات تمرکز بیشتری داشته و آثار بسیاری را نیز منتشر ساخته است، مرکز پزشکی دانشگاه دوک در ایالات متحده است.مبتکر چنین مطالعاتی در دانشگاه مذکور دکتر هارولد جی کونیگ، دانشیار رشته های روان شناسی و پزشکی در این مرکز است.او هم چنین بنیان گذار مرکز پژوهش های دین - معنویت و تندرستی، سردبیر مجله بین المللی روان پزشکی در پزشکی و ویراستار کتاب های راهنمای دین و سلامت است.
کتاب حاضر از جمله آثاری است که وی در سطح عمومی نگاشته است.در این عصر که مادیات و فرهنگ ماده گرایی رواج دارد و تاثیر دین و به طور کلی معنویات بر سلامت تن و روان مورد غفلت قرار گرفته و انواع بیماری های جسمی و روانی در محیط شیوع یافته است، این گونه آثار می تواند وسیله ای در جهت آگاهی بیشتر اذهان به آثار پر برکت دین باشد.
این کتاب در حالی که ابتدا برای اهل علم نگاشته شده است، اما مورد علاقه عموم خوانندگان نیز خواهد بود.اشخاصی که قبل از سال 1946 به دنیا آمده اند اطلاعات موجود در این کتاب را به ویژه روشنگرانه می یابند، اگر نگوییم ناراحت کننده.چون آن تغییراتی را که اکنون در جامعه در حال وقوع است و بر زندگی و فرزندان و نوه هایشان اثر می گذارد مورد بحث قرار می دهد.
این کتاب در هشت فصل تدوین شده است.در فصل اول نویسنده محترم درباره ی تجربه اش با خانم برنارد صحبت می کند که یادآور آن است که در ده سال گذشته چگونه برای اولین بار به این مقوله علاقه مند شده است.در فصل دوم، گرایش های جامعه در قرن گذشته و تحول احتمالی آن ها در قرن بعد مورد بررسی قرار گرفته، تحولاتی مثل سالمند شدن جمعیت آمریکا، تغییرات در سلامت جسم و روان و ... در فصل سوم هم نگرانی هایی را که درباره آثار منفی دین روی تندرستی از سوی زیگموند فروید، آلبرت آلیس و ... به صراحت بیان شده مورد بررسی قرار داده شده است.در فصل چهارم هم به اهمیت دین از دیدگاه آمریکاییان نظر افکنده شده و بررسی شده که تاثیر آن در آمریکای سکولار تا چه اندازه رو به کاهش است.فصول پنجم و ششم که پر اهمیت ترین فصول این کتاب به عقیده مولف هستند درباره بررسی و بحث پیرامون نتایج رابطه دین و سلامت روان و سپس رابطه بین دین و سلامت بدن می باشند.فصل هفتم به مرور مختصر یافته های تحقیقات پرداخته، جهات آسیب زای دین را مرور کرده و آن ها را مورد تحلیل مجدد قرار می دهد.در فصل پایانی هم پیامد های این تحقیق برای متخصصان بهداشت، دین، سیاست گذاری و پزشکی و عامه مردم مورد بررسی قرار می گیرد.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام