loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زنان به پیش: طرحی برای ارتقای منزلت اجتماعی زنان و افزایش مفاهمه بین زن و مرد

ناشر دنیای اقتصاد

نویسنده شریل سندبرگ

مترجم حمید آریان پور

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 247

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب «زنان به پیش» چنان که شایسته مولف آن یعنی یکی از قدرتمندترین و ثروتمندترین زنان جهان است، دربردارنده آموزه هایی پرشمار برای همگان است که آن را پرفروش ترین کتاب مدیریت سال 2013 میلادی و یکی از پرفروش ترین کتاب ها در ماه های رفته از سال 2014 کرده است.

شریل سندبرگ، مدیر ارشد اجرایی فیسبوک است؛ نیرومندترین ابزار تاریخ بشر برای برقراری ارتباط اجتماعی و حتی فراتر از آن. سندبرگ گرچه پردازنده ایده نخستین فیسبوک نیست، اما پس از مارک زوکربرگ، بنیان گذار این غول فناوری، شخص دوم این شرکت ابرقدرت است. او یکی از کسانی است که این غول را پرورش داده، همان کاری که در گوگل نیز کرد و شرکتی کوچک را به غول جستجوی برخط(آنلاین) جهان دگرگون کرد. سندبرگ هنگام نوشتن این کتاب در فهرست «قدرتمندترین زنان جهان» مجله فوربس، جایگاه پنجم را داشت و در آخرین فهرست منتشر شده از سوی فوربس نیز همچنان جزو ده نفر نخست جهان است. او در فهرست مجله فورچون از«قدرتمندترین زنان در تجارت» هم پنجم است. سندبرگ همچنین یکی از ثروتمندترین زنان جهان به شمار می آید و جالب آنکه همه اینها را در 44 سالگی به کف آورده است. افزون بر این دستاوردها، رهنمودهای او از آن رو جذاب است که اولا شریل سندبرگ در مسیر کاری، گام به گام پیش رفته و ثانیا در زندگی شخصی تجربه شکست و موفقیت را با هم دارد. او در جوانی طلاقی زودهنگام را از سر گذارنده و حالا کار و خانواده را با هم دارد. به این ترتیب آنچه او در این کتاب پیشنهاد می دهد نه ایده آل برخی فمینیست های ضد مرد، بلکه مناسب مردمی از هر طبقه اجتماعی است.

اما پیشینه و حال نویسنده کتاب، تنها دلیل دلرباییِ «زنان به پیش» نیست. در کنار شخصیت نویسنده، دارایی های خود کتاب است که باید کانون توجه باشد. این کتاب نه تنها میوه سال ها درگیری سندبرگ با تبعیض و کلیشه های جنسیتی و همچنین مسائل مدیریتی که محصول فکر و عمل ده ها متفکر و کنشگر است. فهرست کسانی که در پایان کتاب از آنها سپاسگزاری شده مجموعه ای ازکاردان ترین استادان برترین دانشگاه های جهان، دقیق ترین پژوهشگران از معتبرترین نهادهای تحقیقاتی، مشتاق ترین فعالان جدید و قدیم حقوق مدنی و حقوق زنان و باتجربه ترین ویراستاران فنی و ادبی است. خلاف رسم تعارفات شرقی، تک تک افراد نام برده در بخش «سپاسگزاری» در پایان کتاب، در شکل گرفتن این کتاب نقش داشته اند. از سوی دیگر، آنچه در خواندن این کتاب باعث شگفتی خواهد شد مستند ساختن حتی آشکارترین مسائل حرفه ای و اجتماعی به پژوهش های علمی است. همچنین آمار، داده ها و اطلاعات رنگارنگی به یاری روشن کردن یا اثبات مطالب آمده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما