loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نهضت حسینی در پرتو قرآن: روضه های قرآنی

ناشر مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن

نویسنده محسن قرائتی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 152

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 73420 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
30,000 28,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مطالعه کتاب «نهضت حسینی در پرتو قرآن»که از آن با عنوان روضه ای قرآنی یاد می شود، برای فعالان فرهنگی و روحانیون توصیه می شود، زیرا تلاش شده است که از حوادث کربلا، نمونه هایی که با قرآن تطبیق منطقی دارد به دور از ذوقیات بیان شود.

در این کتاب به مباحثی نظیر شاخصه های قیام امام حسین (ع)، جلوه های قرآن در کربلا، شیوه های نهی از منکر ارزیابی یاران، امام حسین در قرآن، یقین یاران امام حسین (ع)، تبعیض نژادی ممنوع، پیروی از شیطان، عامل سقوط انسان، نقش زنان در کربلا، سفارش های پیامبر در جنگ و ... اشاراتی شده است.

در بخشی از این کتاب درباره نماز امام حسین (ع) در روز عاشورا می خوانیم: امام حسین نه تنها خود نماز خواند، بلکه نمازهای نمازگزاران را نماز کرد.در حدیث می خوانیم: سه چیز موجب قبولی نماز است: حضور قلب، نماز نافله و تربت سیدالشهدا. امام حسین به خواهرش زینب فرمود: در نمازت مرا فراموش نکن و
به من دعا کن. نماز باید در جامعه و علنی اقامه شود «اَقِیمُوا الصَّلاَة» و امام حسین (ع) با آنکه می توانست در خیمه نماز بخواند و با اینکه نمازش شکسته بود، در مقابل جمعیت نماز بپا داشت.

هنگام اقامه نماز در ظهر عاشورا، حدود 30 تیر به سوی حضرت رها شد، یعنی در برابر هر کلمه از حمد و رکوع و سجده، تقریباً یک تیر به سوی امام پرتاپ شد. به راستی نماز چیست که عصر تاسوعا هنگامی که به سیدالشهدا اعلام حمله می شود، حضرت طی چند نوبت گفت وگو جنگ را یک روز به تأخیر می اندازند «أنّی اُحِبّ الصَّلاة» و می فرمایند: من نماز را دوست دارم. بسیاری از ما نماز می خوانیم، ولی چقدر نماز را دوست داریم؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما