loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نخل و نارنج

روایت داستانی زندگی و زمانه شیخ مرتضی انصاری (ره)

4.8 (4)

ناشر کتاب جمکران

نویسنده وحید یامین پور

ویراستار حاتم ابتسام

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 248

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 73888 10003022
140,000 126,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب نخل و نارنج، در خصوص شیخ اعظم، مرتضی انصاری (رحمه‌الله) تهیه و به‌ صورت داستان گردآوری‌شده است. این اثر روایت شور و شوق شیخ اعظم، خاتم الفقها و المجتهدین، مرتضی انصاری که به‌عنوان نگین درخشان علم و تقوا و ستایش می‌شود، پرداخته است.

اثرگذاری شیخ مرتضی انصاری بر جریان فقه شیعه مشهور است و تلاش مثال زدنی و ستودنی او در تربیت شاگردانی که ساختار علمی دین را قوت بخشیدند و شاگردان آن ها بعدها دنیا را تکان دادند بر همه مشخص است. شاگردانی که این عالم تربیت کرد، پرچمدار مبارزات سیاسی تاریخ سازی در خاورمیانه شدند؛ به عنوان نمونه میرزا محمدحسن شیرازی عهده دار زعامت دینی شیعیان شد و توانست در برابر قرارداد استعماری عصر ناصرالدین شاه فتوای مهم تحریم تنباکو را صادر کند و مردم را به مقاومت فرابخواند.

پیروزی میرزای شیرازی توانست راه را بر جنبش های بعدی فراهم کند و دیگر شاگردان شیخ انصاری در ربع نخست قرن چهاردهم هجری توانستند نخستین انقلاب 100 ساله اخیر را در منطقه خاورمیانه رهبری کنند. مکتب علمی و فقهی او شاگردانی چون امام خمینی (ره) داشت که اولین حکومت دینی در دوران غیبت کبری را بنا کردند.

وحید یامین پور درکتاب نخل و نارنج به سراغ روایت داستانی زندگی و زمانه شیخ اعظم، شیخ مرتضی انصاری رفته است. این کتاب در انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

شیخ لرزید و دانست که سید علی از چه چیز سخن می‌گوید. ـ در مدرس تو کسانی خواهند نشست که هر کدام بار بزرگی را در آینده به دوش خواهند کشید؛ بعضی هم‌اکنون طفل‌اند و سالیانی بعد به تو خواهند پیوست. تو هم باید خود را باغبانی کنی و هم آن‌ها را در باغ تو می‌رویند.
پیش‌تر در رویا به تو گفته بودم از چشمه ای که مولایمان در قلبت به جوش آورده، دو رود برای همیشه جاری خواهد شد؛ آن‌طور که هر طالب علمی که بخواهد در زمره مجتهدان شریعت حقّه باشد، باید از آن دو رود سیراب شود؛ دو کتاب که عیار فقه اهل‌بیت خواهد بود.
ـ و تا آن زمان چگونه خواهیم بود.
ـ ما باهم خواهیم بود؛ حتی در همان آرامستان ابدی در باب القبله حرم مولایمان.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

یگانه خضری

کتاب خوب و سنگینی بود.

24 خرداد 1401

مرضیه آرزومندی

اقای یامین پور قلم سنگینی دارن. یعنی عامیانه نمی نویسن و خیلیا شاید حوصله شون نگیره این کتابو بخونن ولی برای کتابخون هایی که دنبال محتوا هستن خیلی خوبه. این کتاب ذهنیت من رو نسبت به اینکه هر کسی نمیتونه بی اجازه و الکی الکی به مقام رهبری جامعه یا استوانه علمی و فقهی بودن برسه. خوب این قضیه رو جا انداخته بود و نشون داده بود.

21 فروردین 1400

وثقی رحمانی

فوقِ فوق العاده بود...

14 فروردین 1400

حسین نصیری

خوب بود واقعا

6 فروردین 1400

سیده فاطمه میرکریم زاده کوه کمری

من دوبار خوندم
اگه وقت داشتم بازم میخوندم
عالیه عالی

10 آبان 1399

علی رضوانیان

نخل و نارنج از اون دسته کتاب‌هایی هستش که میشه دوباره سراغش رفت و مجدد خوندش!
دم یامین‌پور گرم!

27 شهریور 1399

مهدی رحیمی

با سلام
این کتاب یک صدم تعریف و تمجیدی که ازش میشه واقعا نیست اینقدر برا این کتاب تبلیغ شده بود که انتظار آدمم هم ازش خیلی بالا میره
نسبت به رمان یا کتابهای دینی به نظرم تاثیر گذاریش خیلی خیلی کمتره

4 خرداد 1399

محمدصالح فراهانی

در میان رمان های قوی نمیتوانیم به این رمان نمره خوبی بدهیم و اگر تبلیغات جنبی و نام نویسنده آن نبود احتمالا فروشش نصف الان بود
البته در کل پیشنهاد میشود بخوانید

3 خرداد 1399

امیرحسین باقری

بی شک کسی از خوندنش هرگز پشیمون نمیشه

7 دی 1398

زینب سادات مصطفوی الحسینی

واقعا فوق العادست

20 آذر 1398

فاطمه یوسف معمار

این کتاب واقعا عالی است ... حیف است یکبار خوانده شود... ممنونم از پاتوق و یک پیشنهاد لطفا در سفارشات لینک نظر دهی روی کتاب را ابجاد کنید که نظرات را وارد کنیم . ممنونم

21 آبان 1398

مجتبی سعید کریمی

واقعا عالی

3 شهریور 1398

مجتبی سعید کریمی

واقعا عالی

3 شهریور 1398

فاطمه سروش

سلام کتاب نخل و نارنج عالییییه لذت بردم چقدر جای این نوع کتاب خالیه تاریخ اسلام و ایران پر از انسان های بزرگ......باید بگم خیلی از جاهای کتاب به مادر شیخ غبطه خوردم که همچین فرزندی داشتن تنها نقطه ضعف کتاب قیمت گرانش است

1 شهریور 1398

نیلوفر

عاااااالی بود و تاثیر گذار..
واقعا ارزش خوندن داره..

26 اردیبهشت 1398

عطا محمد باقری فرد

خیلی عالی هستش
من که شخصا عاشق شیخ شدم

20 اسفند 1397

زهرا گدازپور

فوق العاده س حتما بخون

12 اسفند 1397

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما