loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پس از بیست سال

4.2 (5)

ناشر شهرستان ادب

نویسنده سلمان کدیور

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 752

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 74033 10003022
320,000 288,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«به راستی امام حسین (ع) را چرا کشتند؟» این پرسشی است که با گذشت قریب به 1400 سال از شهادت سیدالشهدا (ع) همچنان مطرح است. با وجود اینکه به این پرسش در طول تاریخ بارها پاسخ داده شده اما همچنان پرسشی کلیدی محسوب می‌شود زیرا تاریخ پیوسته در حال تکرار است و انسان نیز موجودی است که عبرت نمی‌گیرد. علاوه بر این همواره حاکمانی بوده‌اند که با محو کردن اصل ماجرا و پر و بال دادن به حواشی پاسخ دادن به این پرسش را به تعویق انداخته تا راحت‌تر بتوانند قدرت را حفظ کنند. با منحرف کردن ذهن جوامع از اصل موضوع که چرا حسین را کشتند در واقع انگیزه‌های قیام حسینی را محو و کم‌رنگ می‌کنند تا بیشتر بر اریکه قدرت تکیه بزنند.

حال سلمان کدیور در رمان تحسین شده «پس از بیست سال» تلاش کرده تا این پرسش را پاسخ بدهد و مخاطب را در معرض جواب‌هایی برای این سوال قرار دهد. پرسشی که آخرین کلمات رمان سترگ او است و کتاب با آن به کار خود پایان می‌دهد. رمانی که از کربلا آغاز می‌شود و با یک چرخش زمانی به روزگار خلافت خلیفه سوم و حکمرانی معاویه در شام می‌رود و تصویری از آن روزگار در کنار دسیسه‌ها و کلک‌های «پسر هند» را به خواننده نشان می‌دهد که چگونه برای حفظ قدرت دست به هر توطئه و حیله‌ای می‌زده تا بتواند دو روز بیشتر بر مسند حکومت شام بنشیند. در واقع کدیور در این اثر ریشه و پاسخ پرسش پایانی خود را در سال‌هایی می‌داند که راحت‌طلبی و زیاده‌خواهی خواص زمینه پدید آمدن انحراف در جامعه اسلامی را دامن زد.

کدیور در این رمان 750 صفحه‌ای خواننده را به کوچه پس کوچه‌های شام می‌برد. کوچه‌هایی که در آن جوانان شامی که روزگاری رومیان بر آنها مسلط بودند، حالا در روزگار اسلام به همان اعمال و رفتارهایی مشغول هستند که سابق بودند و تمام این‌ها از دولت حکومت بنی‌امیه است که برای حفظ قدرت و البته نابود کردن آثار اسلام، اسلامی اموی را ترویج کردند و آنها را از معارف ناب دینی دور نگه داشتند. معارفی که منبع و سرچشمه آن 25 سال خانه‌نشین بود ولی توسط معاویه و خاندانش چنان تبلیغاتی علیه حقیقت او صورت گرفته بود که هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که اسلام علی(ع) همان اسلام محمد(ص) است تا جایی که برخی در زمان شهادت مولای متقیان در محراب مسجد کوفه، گفتند «مگر علی نماز می‌خوانده؟» و این کاری است که کدیور در رمانش انجام داده و تصویری از روزگار خلافت عثمان برمسلمین و حکمرانی معاویه بر شام را نشان می‌دهد و در واقع سراغ ریشه‌های انحراف در امت اسلام رفته که زمینه به قتل رساندن سبط پیامبر را فراهم کرد.

دختر ایستاد. چشم در چشم محبوبش، در حالی که دستانش را می فشرد گفت: «چرا تو نیز چون منصور به کوفه نمی روی؟» سلیم فروریخت و ناباورانه به دختر نگاه کرد. راحیل ادامه داد: «ما معاویه و شامیان را شناخته ایم. کسی که مادر، پدر و برادرانمان را یا جان گرفته یا فریفته است.دیده ایم که چگونه با تزویر سخن می گوید و چگونه خیانت پیشه می کند. پس چرا باز فریب او را بخوریم و بر علی تیغ کشیم؟»

«این سخن را از روی فکر می گویی؟»

«آری به خدا سوگند روز و شبی نیست که به آن نیندیشیده باشم.»

«می دانی رفتن به سوی کوفه چه بهایی دارد؟»

«بهایش سنگین تر از مادرم بود؟ سنگین تر از برادرم منصور؟ نه، به خدا قسم که نبود.»

«رفتن به سوی کوفه یعنی پشت کردن به قبیله و عشیره. همه ما را طرد خواهند کرد.»

« داشتن تو مرا کفایت می کند... به سوی علی برو....»
  • زبان کتاب
    فارسی
  • سال نشر
    1400
  • چاپ جاری
    5
  • تاریخ اولین چاپ
    1397
  • شمارگان
    1000
  • نوع جلد
    جلد نرم
  • قطع
    رقعی
  • تعداد صفحات
    752
  • ناشر
  • نویسنده
  • وزن
    590
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    سه‌شنبه 7 اسفند 1397
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    یکشنبه 9 مرداد 1401
  • شناسه
    74033
  • دسته بندی :
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

..

کتاب خیلی خوبی است.
اگر سریالی از این کتاب می‌ساختند عالی میشد

7 دی 1402

آرمان بیگی

خیلی عالی عشق در زمان حضرت علی و برخی اخلاق سیاسیون رو به رخ میکشه و اینکه از لحاظ داستان و جذابیت فوق العاده بود تاجایی که من برا چند نفر خریدم هدیه دادم

3 دی 1401

الیاسی

خیلی خیلی جذاب و در کنار جذابیت به شدت تعمق برانگیز
من بار دومی هست که دارم رمان رو میخونم

1 اردیبهشت 1401

سید محمد شرافت

سلام ودرود بنده زمان کوتاهی هست که این رمان به دستم رسیده ام به قدری این رمان جذاب نگارش شده و توصیفات به خوبی بیان شده و مانند دیگر رمان های خوب که وقتی قسمتی از آن را می خوانی به قدری روان است که یک دفعه دیدی ساعت ها مشغول خواندن آن بودی و خود متوجه این مسئله نشدی و چه خوب و چه نیک رهبر معظم انقلاب این کتاب را وصف کرده اند. باتشکر

10 آبان 1400

محمدرضا دل زنده

با سلام
کتاب فوق العاده ای است حتما توصیه به خواندن میکنم

2 مهر 1400

رضا طاوسی

عالی عالی عالی
چقدر گریه کردم...
فوق العاده بود

28 شهریور 1400

جانی پور

سلام.من این کتابو خیلی زود تموم کردم.اخرای کتاب مثل وسطای کتاب زیاد جذاب نیست.ولی درکل کتاب خوبی بود.انگار یه کتاب 200صفحه ی خوندم...

4 بهمن 1399

محمدرضا سبحانی

از بچگی سوالم این بود چجور در صفین دو گروه که خودشونو حق می دونستن روبرو هم قرار گرفتند.
این کتاب(صرف نظر از بحث های علمی تاریخی) مقداری از فضا رو برام مشخص کرد و دیدم بعید هم نیست.

25 آبان 1399

وثقی رحمانی

فوق العاده و اموزنده بود
متن راحت و قابل فهم
جملاتش عالی بودن
تا به حال با کتابی این چنین گریه نکرده بودم ..روضه‌ی واقعی بود
خیلی تاثیر گذار بود

9 شهریور 1399

حامد ع

این کتاب شناخت بیشتری راجب حضرت علی علیه السلام و بعضی از اصحاب ایشان و جنگ صفین به شما خواهد داد و عشقِ همراه با شناختِ شما را، نسبت به حضرت علی علیه السلام بیشتر میکند.
در این رمان لحظاتی وجود دارد که قلبتان را تکان خواهد داد و با تمام توجه‌تان آنها را خواهید خواند...!

1 شهریور 1399

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما