220,000
تومان
10 ٪
198,000
تومان
افزودن به سبد خرید

مقدمه ای بر مالی اسلامی

دسته بندی: علوم اقتصادی

ناشر: دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده: مهدی طغیانی

سال نشر: 1396

تعداد صفحات: 280

1
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

این کتاب به منظور معرفی مالی اسلامی به ویژه معرفی اصلی ترین و پر کاربردترین ابزارهای مالی اسلامی به دانشجویان و عموم علاقه مندان در ده فصل تدوین شده است. در فصل اول آن کلیات نظام اسلامی معرفی شده است. دراین فصل خواننده با نظام مالی اسلامی و تفاوت آن با نظام مالی متعارف و نیز ارکان اصلی این نظام و هدف اساسی آن آشنا می شود.

در فصل دوم، اصول محوری حاکم بر نظام مالی اسلامی تشریح شده است. در این فصل، اصول محوری حاکم بر نظام متعارف و نظام مالی اسلامی با یکدیگر مقایسه شده و مدارک و مستندات فقها در تدوین اصول محوری حاکم بر نظام مالی اسلامی معرفی شده است. همچنین در ادامه فصلبه منظور تکمیل اصول حاکم بر نظام مالی اسلامی راه های فرار از اصول حاکم بر نظام مالی اسلامی (حیل شرعی) تبیین شده است.

همچنین در فصل سوم تا هفتم کتاب، صکوک، انواع آن و مدیریت ریسک صکوک معرفی شده است. در فصل سوم، خواننده پس از آشنایی با صکوک، انواع و ویژگی های آن با چگونگی پیدایش صکوک و سیر تاریخی این ابزارها، ساختار و عناصر اصلی صکوک، وضعیت انتشار صکوک در سطح داخلی و بین المللی و سرانجام بررسی دلایل پیدایش صکوک آشنا می شود.

فصل هشتم نیز به تشریح چگونگی نظارت شرعی بر بازارهای مالی اسلامی و معرفی مهمترین موسسات نظارت گر شرعی اختصاص یافته است. درفصل نهم نیز ابزارهای مشتقه معرفی و مشتقات این ابزارها تحلیل شده و درنهایت در فصل دهم بیمه و تکافل و تفاوت ها و وجوه تمایز آن ها تبیین شده و اهداف و آثار تکافل تشریح شده است

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام