loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زیانکاران در قرآن و نهج البلاغه

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

مترجم نورالله علیدوست خراسانی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 398

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76885 10003022
197,000 177,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

یکی از مهم ترین مسائل سرنوشت ساز انسان این است که در مسیر راهی که به سوی پیروزی ها میرود همیشه پرتگاه ها و بیراهه هایی وجود دارد که اگر آن ها را به خوبی نبیند و نشناسد و پرهیز نکند چنان سقوط می کند که اثری از او باقی نماند در این راه مهم ترین مسئله، شناخت حق و باطل، شناخت نیک و بد، شناخت دوست و دشمن، شناخت مفید و زیان بخش و شناخت عوامل سعادت و یا بدبختی است، اگر به راستی انسان این حقایق را به خوبی بشناسد رسیدن به مقصد برای او آسان است. مشکل این است که در بسیاری از این گونه موارد انسان گرفتار اشتباه میشود باطل را به جای حق میپندارد و دشمن را به جای دوست انتخاب میکند، و بیراهه را شاهراه، که در اینجا دید و درک نیرومند و روشنبینی فوق العاده ای لازم است. اگر کسی دنبال کردار بد و زشت بگردد بر تاریکی و تیرگی دلش افزوده می شود و به سوی گناه بیشتری می رود و گاهی تا سر حد انکار خداوند می رسد چنان که قرآن می فرماید:

«سپس سرانجام کسانی که اعمال بد مرتکب شدند به جایی رسید که آیات خدا را تکذیب کردند و آن را به سخریه گرفتند»

و در آیه دیگر می خوانیم:

«به یاد آورید هنگامی را که موسی به قومش گفت: ای قوم من چرا مرا آزار می دهید با اینکه میدانید من فرستاده خدا به سوی شما هستم؟! هنگامی که آن ها از حق منحرف شدند، خداوند قلوبشان را منحرف ساخت و خدا فاسقان را هدایت نمی کند»

در این کتاب به بررسی زیانکاران در قرآن و نهج البلاغه پرداخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما