loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سپیدارهای آن سوی دوله تو: خاطرات ناصر حیدری (چترباز نیروی مخصوص ارتش)

5 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده فاطمه بهبودی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 196

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77097 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، خاطرات ناصر حیدری چترباز مخصوص ارتش از دوران خدمتش می باشد.

ناصر حیدری متولد 1340، از چتر بازان نیروی مخصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده که از هفده سالگی با حضور در غائله کردستان در ماموریت های دفاع از میهن حضور یافت و تا پایان جنگ به مدت 103 ماه در جبهه بود.

در آن باران تیر و ترکش، چشم امید بچه ها به من، تیربارچی تیم، بود. هر لحظه تیری وِزوِزکنان از کنار گوشم رد می شد و صدای خشن شلیک ها توی کوه می پیچید. چشم دواندم دنبال آتش دهانه مسیرهای تیراندازی که از آن خاک به هوا بلند میشد. فهمیدم ناشیانه اسلحه را روی سنگ می گذارند و تیراندازی می کنند. تیربار ژ 3 را روی دست راست نشاندم و آن جا که تنوره خاک دیده می شد به رگبار گرفتم. نوار تیربارِ آماده را روی سینه گذاشتم و به دامنه کوه غلت زدم.
نشانه گیری کردم و ماشه را چکاندم. خمیده چند متر به راست دویدم و هدف گرفتم. چند متری به چپ خزیدم و تتق تتق تیربار را خالی کردم. یک جا بند نمی شدم که ردم را نزنند. هریک از بچه ها موقعیت گرفته بودند و تیراندازی می کردند. طولی نکشید سر و صدایشان خوابید. ترسیدند و مثل روباه به حفره هایشان خزیدند...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما