loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بی زمستان: سفرنامه و عکس های تاجیکستان، آذربایجان و گرجستان

ناشر مثلث

نویسنده منصور ضابطیان

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 144

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77376 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
125,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بی زمستان یعنی بهار تابستان و پاییز. بهار و نوروز برای تاجیکستان، تابستان برای اذربایجان و پاییز ازآن گرجستان است.
منصور ضابطیان تجربه ی شیرین سفر خویش به این سه کشور را در بی زمستان برای عاشقان سفر به نگارش دراورده است. تصاویر نیز این سفرنامه را همراهی می کند. زمستان از این سفر بی نصیب ماند اما نام خود را بر کتاب نهاد.ضابطیان چشمان تیزبینش را همه جا گردانده است و علاوه بر کلیات سفر جزئیات زیبا و جذابی را نیز در نوشته ی خود ثبت کرده است. سفرنامه های نویسنده به مثابه رفتن به تعطیلات آخر هفته می ماند. شیرین و لذت بخشند و همانقدر که کوتاه هستند همانقدر هم دلچسب هستند.

منصور ضابطیان به سه کشور تاجیکستان، آذربایجان و گرجستان سفر کرده که ماحصل این سفر کتابی به نام بی زمستان است و در انتشارات مثلث به چاپ رسیده است. نویسنده در این کتاب هر فصل را به یکی از این کشور ها مرتبط ساخته اما تنها یک فصل بود که نتوانست به سفر برود و آن هم زمستان بود بنابراین نام کتاب را بی زمستان انتخاب کرد. سفر به آذربایجان به سفارش نشنال جئوگرافی صورت گرفت بنابراین، این قسمت کتاب از لحاظ سبک نوشتن با بقیه آثار ضابطیان متفاوت است و رسمی تر و خشک تر به نظر می رسد. این کتاب برخلاف سفرنامه های دیگر، خیلی به جزئیات نپرداخته و با لحنی شیرین و دلچسب و کوتاه نوشته شده است.

در تاجیکستان آدم احساس غربت نمی کند. گرمای رابطه ها درست شبیه ایران است. مهمان نوازی گاه افراطی باعث می شود احساس کنید خانه ی یکی از قوم وخویش هایی رفته اید که سر سفره آن قدر اصرار می کند غذا بخورید که معذب می شوید.

.

چایخانه ی راحت_که نمی دانم چه کسی این اسم بامسما را برایش انتخاب کرده_ گنجایش بیش از هزار نفر را دارد و در دوشنبه کسی را پیدا نمی کنید که بارها و بارها برای جشن عروسی،ختم،تولد و... آنجا نرفته باشد. چایخانه ی راحت_که نمی دانم چه کسی این اسم بامسما را برایش انتخاب کرده_ گنجایش بیش از هزار نفر را دارد و در دوشنبه کسی را پیدا نمی کنید که بارها و بارها برای جشن عروسی،ختم،تولد و... آنجا نرفته باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما