loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عصر جدید: خوانشی از مفاهیم و راهبردهای بیانیه گام دوم

5 (1)

ناشر تمدن نوین اسلامی

نویسنده سید محمدمهدی میرباقری

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 208

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77571 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوع محوری این کتاب، شرح مضامینِ بیانیۀ گام دوم و تبیین استراتژیِ انقلاب اسلامی به عنوان آغازگرِ عصر جدید در برابرِ عصر مدرن است؛ همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند: «آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمی بُرد، انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب ها را شکست؛ کهنگی کلیشه ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و #آغاز_عصر_جدیدی را اعلام نمود». (بیانیهٔ گام دوم، 1397/11/22).

«کتاب عصر جدید» به دالّ و هستۀ مرکزیِ بیانیۀ گام دوم و اهداف جانبیِ آن و راهکارهای تحقق آن از زبان آیت الله میرباقری می پردازد. سرفصل های اصلی کتاب عبارت اند از:
1) تحلیل جایگاه این بیانیه و مقایسه آن با اسنادِ مشابهِ ملی و جهانی؛
2) الزامات تفسیر صحیحِ بیانیۀ گام دوم (نه تحریف و نه تقلیل آن)؛
3) تبیین نوآوری های این بیانیه در زمینه «مقیاس انقلاب اسلامی (انقلاب اسلامی #آغازگرِ_عصر_جدید)»، «شاخص های ارزیابیِ موفقیت های انقلاب اسلامی (شاخص های توسعه، کلان، خُرد)»، «تفاوت دو رویکرد در آسیب شناسی انقلاب (آسیب شناسی فعال و آسیب شناسی منفعل)» و...؛
4) تبیین «استراتژی تمدنیِ» سازگار با «نظریه نظام انقلابی»؛
5) نقش امّت وسط (جوانان) در تحقق بیانیه گام دوم.

مطالعه "کتاب عصر جدید" را به طلاب و روحانیون، دانشجویان و استادان دانشگاه، نخبگان سیاسی و عموم فعالان فرهنگی و مسئولان و سیاستگذاران کشور توصیه می کنیم. به امید آنکه این کتاب و سایرِ آثارِ منتشر شده در این زمینه، بتواند سهمی در تبیین و ترویجِ مفاهیم و گفتمانِ این بیانیه و پیگیریِ بایسته های گام دوم انقلاب ایفا کند و دست نامه ای باشد در خدمتِ جوانانِ بصیر و انقلابی، تا نگاهِ «بیانیۀ گامِ دومی» پیدا کنند و در تَرازِ این بیانیه انقلاب ظاهر شوند و مسیر تمدن سازی اسلامی را آگاهانه تر و پرشتاب تر بپیمایند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما