loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ اجتماعی شیعیان (مفاهیم و کلیات)

4 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 77805 10003022
190,000 180,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

همپای تحولات شیعه پژوهی در دهه های اخیر، تاریخ پژوهی نیز تحول یافته و رویکردهایی مانند تاریخ اجتماعی، قلمروهایی نو در برابر پژوهشگران گشوده است. تاریخ اجتماعی، مورخان را از حصار کهنة قهرمانانِ تاریخ می رهاند و آنها را به چشم دوختن به توده های مردم و باورها و رفتارهای آنها فرا می خواند تا سهم فرودستان را هم در رویدادهای تاریخی به عنوان جانشین و یا دست کم همنشین نخبگان دریابند و آن را گزارش کنند.
تاریخ اجتماعی شیعیان، به مثابه یک موضوعِ پژوهشی، زاده این تحولات دانشی است.

این کتاب در پاسخ به نیازهای کنونی جامعه علمی کشور در این زمینه، به ویژه در حوزه های علمیه و دانشگاه ها تدوین یافته و کوشیده است در گام نخست مهم ترین مباحث مربوط به تاریخ اجتماعی شیعیان را در شش محور بررسی کند: چیستی؛ سیر تحول مطالعات؛ عوامل مؤثر؛ مؤلفه های اصلی؛ گونه شناسی منابع؛ ملاحظاتی درباره روش پژوهش.

کتاب حاضر به عنوان منبع درسی تاریخ اجتماعی شیعیان به ارزش 2 واحد و نیز برای دانشجویان رشته‌های تاریخ اسلام، تاریخ تشیع و شیعه‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد قابل استفاده است. امید است، افزون بر جامعه دانشگاهی سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما