loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی و نقد آرای مستشرقان معاصر در زمینه مهدویت

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده زهیر دهقانی آرانی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 367

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 78998 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مهدویت از جمله باورهای اسلامی است که در دهه های اخیر بیش از گذشته مورد توجه مستشرقان قرار گرفته است. محققان معاصر غربی با اتخاذ شیوه های پژوهشی جدید، مبانی متفاوت و بهره گیری از منابع کهن، آموزه مهدویت را مورد مطالعه خود قرار داده و نظرات جدیدی ابراز داشته اند.

این پژوهش با رویکرد توصیفی تحلیلی، به معرفی شخصیت، آثار و دیدگاه-های تعدادی از مستشرقان معاصر که در موضوع مهدویت نظرات شاخصی ارائه داده اند، پرداخته و مهمترین نظرات ایشان در موضوع مهدویت و منجی گرایی اسلامی را مورد نقد قرار داده است.

این افراد عبارتند از: آندره نیومن، دیوید کوک، ژان پیر فیلیو، تیموتی فرنیش و جوئل ریچاردسون. رجوع به منابع کهن اسلامی-شیعی، طرح موضوعات جدید در حوزه مهدویت، بررسی جلوه های منجی باوری در میان مسلمانان و نیز طرح نظرات تطبیقی از مهمترین رویکردهای مستشرقان مذکور در زمینه مهدویت است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما