loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ارتداد

ناشر سوره مهر

نویسنده وحید یامین پور

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 248

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79056 10003022
95,000 90,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

وحید یامین پور در رمان ارتداد، به سراغ سیاست رفته و کوشیده یک عاشقانه سیاسی را برای علاقه مندان تدارک ببیند. ارتداد به قلم وحید یامین پور، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

در کتاب ارتداد، داستان از اوج شروع می شود و خواننده از شنیدن خبری شوکه می شود، او ما را به 22 بهمن 57 برده اما نه آن 22 بهمنی که انقلاب پیروز شد! بلکه یک 22 بهمن سیاه و خون آلود ... 22 بهمنی که رنگ و بویی از پیروزی ندارد ... سیاه تر از 17 شهریور.

حالا شنیدن قصه هم جذاب است و هم غیر قابل تصور، در جای جای کتاب خودت را در خیابان های تهران تصور میکنی؛ در شرایطی که هنوز ده روز از جشن عمومی ورود امام به میهن نگذشته، عزادار شده است. مردم تمام امید خود را نابود شده می بینند و شیرینی پیروزی در کام آن‌ها تلخ شده است.

راوی قصه، مرد عاشقی است که عاشقانه های زندگی اش در دل این تاریخ معکوس رقم می خورد و حالا در جایی از تاریخ ایستاده که هیچگاه رخ نداده اما به ما نهیب می زند که ممکن بود امروز در جایی شبیه آنجا که او قرار گرفته، ایستاده بودیم. رمان «ارتداد» که حدود 250 صفحه دارد، در در سه بخش «حیرت»، «ارتداد» و «رجعت» نوشته شده است.

در بخشی از رمان ارتداد آمده است:
بلا را ما انتخاب نمی کنیم. بلا غالباً خودش سرزده می آید و ماهیچه های کرخت و خواب آلود تاریخ را به تحرک وا می دارد. بلا می آید تا تاریخ زخم بستر نگیرد. دقیقاً لحظه ای که همگان در شهری پرپیچ و خم و خاموش گم و گور شده اند و بی مقصد به دیوارهای بلند روزمرگی می خورند، فتنه ای جرقه می زند و «وقت» و هنگامه ای تجلی می کند تا چشم ها برای لحظاتی مبدأ و مقصد را ببینند و راه را از سر بگیرند.

فتنه ترفند خداوند است برای ورق زدن تاریخ، برای زیر و رو کردن همه چیز، از ارباب و رعیت، ظالم و مظلوم، گمراه و هدایت شده، دارا و ندار، غمگین و سرخوش، نگران و امیدوار

ـ پس تاریخ خیلی هم تنبل نیست. پدیده ها سریع تر از تصور ما رخ می دهند...
  • زبان کتاب
    فارسی
  • سال نشر
    1401
  • چاپ جاری
    23
  • تاریخ اولین چاپ
    1398
  • شمارگان
    1250
  • نوع جلد
    جلد نرم
  • قطع
    رقعی
  • تعداد صفحات
    248
  • ناشر
  • نویسنده
  • وزن
    233
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    سه‌شنبه 8 بهمن 1398
  • تاریخ ویرایش اطلاعات
    یکشنبه 26 شهریور 1402
  • شناسه
    79056
  • دسته بندی :
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

احسان توحیدی

کتاب خیلی خوبیست. به گونه ای بسیار متفاوت به انقلاب 57 نگاه کرده و همه تصوراتی که از آینده داستان داریم را نقش بر آب میکند.

21 خرداد 1401

مهرزاد

عالی بود نکات خیلی خوبی داشت ک لازمه بخونیمو ب خودمون نهیب بزنیم... روشون فکر کنیم... اره ما میتونستیم تو تاریخی باشیم ک اینجوری رقم بخوره... اما در اون صورت ما کدوم یکی از شخصیت های کتاب بودیم؟! و چجوری با این خبر و شوک بعد از اون سر میکردیم؟!

15 شهریور 1400

مرضیه آرزومندی

واقعا فوق العاده بود. بعد از خوندنش همش خداروشکر میکنم که تاریخ اینطوری رقم خورد که پیروزی انقلاب اتفاق بیفته. نکات خیلی خوبی توش بود که آدم رو بفکر می برد. خیلی دوسش دارم

21 فروردین 1400

علی هادیان

ریز نکات خیلی مفیدی داره

28 دی 1399

مهدی آذر

موضوع کتاب عالیه ولی ای کاش نویسنده اینقدر کپی برداری از قلم و نوع نگارش نادر ابراهیمی انجام نمیداد

25 مرداد 1399

زهرا عباد

خیلی عالی بود، با اینکه من دوست ندارم وقتمو برای رمان بذارم ولی کتابیه که واجبه هرکس یه بار یا حتی چندبار بخونه، خیلی خودمو در شرایط کتاب میدیدم و وضع زندگی الانمون رو، همراه کتاب بارها اشک به چشمانم اومد و دعا کردم که خدا مارو با ازمایشهای سخت امتحان نکنه و مارو به عقب برنگردونه و ظهور اقامونو نزدیک کنه، به برکت همه اونهایی که بودن ورفتن یا هنوز هستن و با تمام وجود دارن در این راه مایه میذارن

8 خرداد 1399

محمدصالح فراهانی

کتاب خوبی نیست و اگه نویسنده اش آقای یامین پور نبود نمره ی بسیار پایینی میگرفت و اسم این کتابی رو که خوندم رو اصلا یک رمان نمیگذارم....
اصلا قابل مقایسه با نخل و نارنج نیست

3 خرداد 1399

سید حمید حسینی

فوق العاده است این کتاب

9 اردیبهشت 1399

مهدی

«ارتداد» هرقدر نثر خوبی دارد، در «روایت» و «درام» لنگ می زند. سوژه ی نابِ کتاب با پرداخت ضعیف نویسنده حرام شده؛ «ارتداد» داستان کم ملاتی است و فرصت های درخشانی را برای خلق اتفاق و کنش، از دست داده. «ارتداد» با یک ایده ی بی نظیر، شروعی طوفانی دارد و نوید یک رمانِ ماندگار را به مخاطبش می دهد. اگرچه در انتها نه به مرزهای «رمان» نزدیک می شود و نه می توان روی ماندگاری اش حساب کرد، اما تجربه ای خواندنی و ارزشمند در ادبیات داستانی ایران است.

25 فروردین 1399

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما