ناموجود
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
موجود شد باخبرم کن

پدیده سحر: چالش ها - راهکارها

دسته بندی: اسلام - سایر

ناشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده: محمدحسین یوسفی چناری

سال نشر: 1397

تعداد صفحات: 195

1
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

سِحر با چشم بندی و تردستی و گاه با استفاده از خواص ناشناخته فیزیکی و شیمیایی بعضی از اجسام و عناصر و گاه از طریق کمک گرفتن از شیاطین و تأثیر در جنبه های روانی و تلقینی انجام می شود. اساس کار ساحران بر تحریف حقایق است که عموماً از توجه بیش از حد عده ای به خرافات و اوهام سوءاستفاده می کنند و باعث گمراهی مردم و تحریف حقایق و متزلزل ساختن پایه های اعتقادات افراد ساده ذهن می شوند.

در اسلام، سحر به شدت مذمت و از آن نهی شده است؛ یادگرفتن آن حرام است، مگر برای ابطال سحر و پیشگیری از اغفال و گمراه شدن مردم. خواندن آیات و دعاهایی برای ازبین بردن سحر در کتب و روایات نیز وارد شده است.

به هر حال وجود سحر را نمی توان انکار کرد؛ برخی صورت های آن هم اکنون رواج دارد و هنوز واقعیت آن شناخته نشده است؛ مثل کارهایی که مرتاضان هندی انجام می دهند.

در این نوشتار ضمن بیان آیات و روایات در مذمت سحر، راهکارها و اقدامات عملی در مواجهه با ساحران، به استناد نحوه برخورد انبیا و امامان معصوم با آنان بررسی شده است.

این کتاب در یک مقدمه و سه فصل منتشر شده است. فصل اول کتاب به مفاهیم و کلیات، فصل دوم به تهدیدها و تأثیرهای سحر و فصل سوم به مبارزه انبیا و امامان معصوم علیهم السلام با سحر اختصاص دارد.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام