loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقوق بشر در اسلام: مفاهیم، مبانی و مصادیق

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده حسین جوان آراسته

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 222

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 79857 10003022
150,000 142,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در تدوین کتاب «حقوق بشر در اسلام» ملاحظات زیر مورد توجه بوده است:

از آن جا که درک و تحلیل درست از مصادیق مهمترین حق های بشری، متوقف بر آشنایی با مفاهیم، مبانی و اصول مطرح دراین مقوله می باشد، این کتاب در چهار فصل سازماندهی شده است. در فصل نخست که به بررسی مفاهیم و بیان کلیات، اختصاص دارد، افزون بر معناشناسی کلیدواژه ها، با اشاره به تاریخچه حقوق بشر، تصویری از رویکردهای اندیشمندان اسلامی به حقوق بشر معاصر نیز، ارائه شده است. این امر می تواند اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع حقوق بشر را بیش از پیش نمایان سازد؛ فصل دوم، به مبانی و اصول حقوق بشر، و فصلهای سوم و چهارم، به بررسی مهمترین مصادیق حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، اختصاص یافته است. رویکرد کتاب، تطبیقی و با نگاهی به حقوق بشر معاصر است تا از این رهگذر، نقاط اشتراک و افتراق آنها مشخص شود.

کتاب حاضر هرچند فراتر از متنی صرفا آموزشی است، ولی سرفصلهای مصوب درس «حقوق بشر در اسلام»(در مقطع کارشناسی حقوق) را از نظر دورنداشته و کوشش کرده است، افزون بر اتقان، از نگارشی شیوا و روان برخوردار بوده و تصویر نسبتا روشنی از حقوق بشر در اسلام را برای جامعه علمی و از جمله دانشجویان عزیر ارائه دهد.

بیان گزیده مطالب و نیز طرح سئوالاتی در قالب پرسش (از متن) و پژوهش (خارج از متن) در پایان هر فصل، از امتیازات دیگر این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما