غیرقابل سفارش
این کالا فعلا موجود نیست و غیرقابل سفارش است.

پندها و عبرت ها از بناها و آثار تاریخی مصر - جلد اول

دسته بندی: تاریخ اسلام

ناشر: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

نویسنده: احمد بن علی مقریزی

سال نشر: 1397

تعداد صفحات: 591

فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب "پندها و عبرت ها از بناها و آثار تاریخی مصر"، یا به طور خلاصه خطط مقریزی با ترجمۀ مرحوم پرویز اتابکی اثری است که مدت ها جای آن در میان کتاب های فارسی خالی بود.

خطط علاوه بر آنکه اطلاعاتی جغرافیایی و تاریخی دربارۀ سرزمین کهن مصر به دست می دهد، زوایایی تاریک از گذشتۀ اسلام و تمدن اسلامی را نیز روشن می سازد. محقق فرانسوی، گاستون ویت، قریب به نیمی یا بیشتر از خطط را با مراجعه به بیست و اندی نسخه بدل تصحیح نموده است. حاصل کار این محقق را می توان در بخش تعلیقات سه مجلد نخست (هر مجلد شامل دو دفتر) یعنی تعلیقات دفترهای یک تا پایان دفتر شش و بخشی از دفتر هفت، یعنی نیمی از فصل دوازدهم این دفتر، مشاهده کرد. گاستون ویت تا همین جای این اثر را تصحیح کرده و از ادامۀ کار باز مانده است.

مرحوم اتابکی نیز این هفت دفتر را از نسخۀ خطط تصحیح گاستون ویت موجود در کتابخانۀ آستان قدس رضوی ترجمه کرده است. مترجم، همان گونه که در یادداشت هایش ذکر نموده، ترجمۀ دفترهای بعد یعنی دفترهای هشتم و نهم را با استفاده از نسخۀ خطط چاپ بولاق از سر گرفته (که بدون تعلیقات است)، اما با تأسف فراوان نتوانسته کار ترجمه را تا پایان کتاب به انجام برساند.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام