loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

المثنی

کتاب فیروزه ای

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده مجید محبوبی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 144

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82421 10003022
20,000 18,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در سال‌های اخیر، برخی نویسندگان، تمایل به طرح داستان در بافت تاریخ شیعی نشان داده‌اند.

«المثنی» یکی از این داستان‌هاست. «مجید محبوبی» تلاش کرده تا با طرح پی‌رنگ داستانی بستر حوادث پس از مرگ معاویه و حرکت کاروان اهل بیت امام حسین (ع) تا واقعه کربلا را از زبان نوجوان امام حسن (ع) روایت کند.

امام آهی کشید و گفت: هیهات ای فرزند عمر! این گروه اگرچه مرا به حق دانند، رهایم نخواهند کرد و اگر به حق ندانند از پی من آیند تا با اکراه بیعت کنم یا مرا بکشند. ای عبدالرحمان مگر نمی‌دانی که یک نمونه ناچیز بودن دنیا در نزد خدای تعالی این است که سر یحیی بن زکریا به عنوان هدیه نزد زنی بدکاره از بنی اسرائیل فرستاده شد؟

آیا نمی‌دانی که بنی اسرائیل از طلوع فجر تا طلوع آفتاب هفتاد پیامبر خدا را می‌کشتند و بعد مثل اینکه هیچ اتفاقی نیفتاده و حرکت ناروایی رخ نداده در بازارها نشسته و مشغول خرید و فروش می‌شدند؟ خداوند در کیفر آنان شتاب نکرد و به موقع از آن‌ها انتقام گرفت. ای عبدالرحمان از خدا بترس و از یاری من روی برنگردان و مرا در نماز خود یاد کن. سوگند به آن خدایی که جدم محمد (ص) را مژده ده و بیم دهنده برانگیخت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما