loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قوی سیاه: اندیشه ورزی پیرامون ریسک

ناشر آریانا قلم

نویسنده نسیم نیکلاس طالب

مترجم محمدابراهیم محجوب

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 390

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 82775 10003022
240,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«نسیم نیکلاس طالب» در این کتاب شیوه‌های اندیشیدن و قضاوت کردن انسان‌ها را به چالش کشیده است. ایده او در کتاب آن است که مردم را مجبور سازد درباره ناشناخته‌ها و قدرت آن‌ها تفکر و تأمل کنند. در واقع نویسنده تلاش می‌کند تا نوع نگاه و شیوه اندیشیدن مخاطب را تغییر دهد و الگوهای رایج را به چالش بکشد. «ساندی تایمز» در سال 2009 اعلام کرد که این کتاب یکی از دوازده کتاب اثرگذار بعد از جنگ جهانی دوم بوده است.

پیش از کشف استرالیا، مردم دنیای کهن بی چون وچرا باور داشتند هر قویی سفید است چون تجربیات ایشان پیوسته این باور را تأیید می‌کرد.
دیدن نخستین قوی سیاه برای چند پرنده‌شناس باید شگفتی جالبی بوده باشد؛ اما اهمیت داستان در این نیست.
اهمیت داستان در این است که شکنندگی دانش ما را نمایان می‌کند و نشان می‌دهد آموختن ما از تجربیات و مشاهدات با چه محدودیت‌های شدیدی روبه‌روست. تنها یک مشاهده کافی است تا گزاره‌ای کلی که دستاورد هزاران سال تماشای میلیون‌ها قوی سفید است بی‌اعتبار شود- تنها با دیدن یک قوی سیاه.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما