loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی نظری و عملی برنامه ریزی درسی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کالین مارش و جرج ویلیس کوشیده‌اند ضمن پرهیز از ساده یا تک‌ساحتی پنداشتن برنامه ‌درسی و با در نظر گرفتن انواع برنامه‌های درسی طرح‌ریزی‌شده، اجراشده و تجربه‌شده، به تبیین شعار «دقّت در برنامه‌ریزی، انعطاف‌پذیری در اجرا» بپردازند. در این راستا، آنان به تعداد بسیار زیادی از پژوهش‌ها، گزارش‌ها، وقایع تاریخی و نظریه‌های متخصصان مشهور حوزه برنامه درسی اشاره کرده‌اند و در زمینه ماهیت و تاریخ برنامه ‌درسی، رویکردها و نظریه‌پردازی برنامه‌ درسی، تدوین و تغییر برنامه درسی، سطوح و مشارکت‌کنندگان در برنامه‌ریزی درسی، اجرا و ارزشیابی برنامه ‌درسی، سیاست و تصمیم‌گیری برنامه درسی، مطالب مفید و جامعی ارائه نموده‌اند. مطالعه این کتاب ـ که یکی از «مهم‌‌ترین کتاب‌‌های حوزه مطالعاتی برنامه درسی در پنجاه سال گذشته» است ـ به دانشجویان و تمامی پژوهشگران و علاقه‌مندان به رشته‌های علوم تربیتی توصیه می‌شود.

این کتاب برای دانشجویان رشته برنامه‌ریزی درسی در دوره تحصیلات تکمیلی به عنوان منبع درس "اصول و مبانی برنامه‌ریزی درسی" ترجمه شده، در درس‌های "تاریخ مطالعات برنامه درسی"، "طراحی و تدوین برنامه درسی" و "اصول و روش‌های ارزشیابی برنامه درسی" نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما