980,000
تومان
5 ٪
931,000
تومان
افزودن به سبد خرید

حافظ نامه (دوره دو جلدی)

دسته بندی: شعر و نثر ادبی

ناشر: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده: بهاء الدین خرمشاهی

شاعر: شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی

سال نشر: 1401

تعداد صفحات: 1540

2
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب حافظ نامه یک دورۀ دوجلدی است که به بررسی و شرحِ الفاظ، اعلام، مفاهیم کلیدی و ابیات دشوار حافظ می‌پردازد. عظمت، نبوغ و بزرگیِ حافظ برهیچ کس پوشیده نیست، حافظ از نام‌دارترین و پرآوازه‌ترین شاعران پارسی زبان است و یکی از بزرگ‌ترین غزلسرایان تاریخ شعر ایران می‌باشد. او یک نمونۀ کامل از یک ایرانیِ مسلمانِ هنرمند و خوش ذوق است. علاوه بر هنر، همان‌طور که از اشعارش برمی‌آید، در علوم مختلف زمانِ خود نیز دست داشته است.
عظمت هنری حافظ به قدری‌است که در عین هوشمندی در سخنوری و دانش ادبی، جانبِ معنی را نیز نگه داشته است و بلاغت وی در اشعارش آشکار است. با وجود علاقه‌مندی‌های بسیار به این هنرمند بزرگ پژوهش‌های حافظ شناسی پربار و به تفصیل نیستند. بهاء‌الدین خرمشاهی در مقدمه‌ی این کتاب به بررسی عظمتِ این شاعر بزرگ از نقطه نظرهای مختلف مانند اسطوره‌شناسی، رند و رندی، فضل و فرهنگ و مقام علمی، عرفان و اخلاق، فلسفه، انتقاد و اصلاح اجتماعی در اشعارش، انقلاب حافظ در غزل، حافظ و موسیقی، تأویل پذیری شعر حافظ، طنز وطربناکی و معنی‌گرایی شعر حافظ می‌پردازد.
در ادامه او به بررسی، نقد و توضیح و شرح غزلیات حافظ می‌پردازد و دربارۀ معنی عبارات و کلمات دشوار آن‌ها توضیح می‌دهد.

بهاء‌الدین خرمشاهی نویسنده، مترجم و طنزپرداز ایرانی است. او یکی از مترجمان و پژوهشگران قرآن است. پژوهش در زمینه زندگی و اشعار حافظ نیز از تخصص های خرمشاهی می‌باشد که کتاب‌ها و مقالات زیادی دربارۀ این شاعر منتشر کرده است، که کتاب «حافظ نامه» از معروف‌ترین آثار او در این زمینه می‌باشد.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام