loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صبح شام: روایتی از بحران سوریه

خاطرات دکتر حسین امیرعبداللهیان

ناشر سوره مهر

نویسنده محمدمحسن مصحفی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 294

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 84168 10003022
65,000 61,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

بخشهای اطلاعاتی ما مستندات فراوانی در دست دارند که تأیید میکند هدف اصلی ایجاد داعش و بحران بزرگی که برای منطقه ایجاد شد محور مقاومت و ایران است.
قرار بود بحران در ادامه به کشور ما منتقل بشود. این نقشه ای بود که در سطح کلان برای منطقه و ما کشیده شد. کشورهای منطقه هم هر کدام، بر اساس درکی که از موضوع داشتند، وارد این ماجرا شدند.
پس از سقوط شهر موصل در عراق، داعش به پیشروی ادامه داد و به نزدیکی بغداد رسید. از آنطرف تا پنجاه کیلومتری کربلا پیش رفت و از اینطرف در استان دیالی تا نزدیک مرزهای ایران جلو آمد.
همانگونه که قبلاً گفتم، در این وضعیت، شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت که اگر آنها به فاصله چهل کیلومتری مرز مشترک با ایران رسیدند، به آنها حمله شود.
این تصمیم اجرا هم شد. وقتی تقریباً به چهل کیلومتری مرز مشترک ایران و عراق رسیدند، نظامیان جمهوری اسلامی آنها را هدف قرار دادند و توانشان در استان دیالی عراق کاملاً در هم شکست.
تردیدی وجود ندارد که اگر مقابله به موقع با نیروهای داعش در داخل خاک عراق صورت نمیگرفت، وارد خاک ایران میشدند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما