loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقوق اقتصادی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 84798 10003022
100,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دولتها به منظور توسعه اقتصادی، خودکفایی، ایجاد فرصت‌های شغلی، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، برقراری عدالت اجتماعی، رفع محرومیت از مناطق کمتر برخوردار و حتی حفظ امنیت داخلی و خارجی به طور گسترده از ظرفیت‌های حقوقی استفاده و قوانین و مقررات گسترده‌ای را در حوزه فعالیت‌های اقتصادی وضع کرده‌اند. استفاده گسترده از ابزارهای حقوقی برای کنترل و مهندسی رفتارهای اقتصادی اشخاص و بنگاه‌ها به ایجاد شاخه‌ای از حقوق به نام «حقوق اقتصادی» انجامیده است. در این کتاب، مبانی، اهداف و روش‌های مداخله دولت در امور اقتصادی از طریق سیاست‌گذاری، قانون‌گذاری، مقرره‌گذاری و تنظیم‌گری مطالعه و بررسی شده است. همچنین در آن درباره قانون‌گذاری و تنظیم‌گری برای مقابله با شکست بازار، تحقق عدالت توزیعی، ایجاد رفاه، آزادی اقتصادی، خصوصی‌سازی، مقررات‌زدایی، دولت تنظیم‌گر، نهادهای تنظیم‌گر (رگولاتور)، خودتنظیمی و معیارهای تنظیم‌گری خوب، بحث شده است.

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان منبع درس‌های «حقوق اقتصادی» و «حقوق اقتصادی عمومی» هرکدام به ارزش 2 واحد تدوین شده است. این کتاب همچنین می‌تواند منبع درسی برای دانشجویان رشته‌های «حقوق اقتصادی»، «حقـوق مالی ـ اقتصادی» و «فقه و حقوق اقتصادی» باشد. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما