loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر نظریه پولطلا (نظام پولی تمدن نوین اسلامی)

تمدن نوین 7

5 (1)

ناشر کتاب فردا

نویسنده سید محمد حسین متولی امامی | محمدحسن غلامی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 274

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب درآمدی بر نظریه پولطلا (نظام پولی تمدن نوین اسلامی)، نوشته سید محمد حسین متولی امامی و محمدحسن غلامی است و در انتشارات کتاب فردا منتشر شده است.
در هر یک از تمدن های اسلام و غرب، نوع «پول»، تعیین کننده ساختار اقتصاد معیشت است. پول مانند خون، در پیکره نظام اقتصادی جریان می گیرد و ثروت را به تناسب سیاست های حاکم، به تمامی بخش ها و طبقات اجتماعی می رساند. گاهی نوع پول، بستر عادلانه تقسیم ثروت و امکانات را ایجاد می کند و گاهی، بستر ظلم، شکاف طبقاتی و ویژه خواری را ایجاد کرده و امکان تمرکز ثروت و تشکیل نظام سرمایه داری می شود.

پول اعتباری بستری مناسب برای نظام سرمایه داری و امکان آن است؛ چرا که ماهیت پول اعتباری، امکان «خلق پول از هیچ» را به وجود می آورد و مدیریت پول و تخصیص منابع را به دست سرمایه سالاران قرار می دهد. جمهوری اسلامی برای نیل به تمدن نوین اسلامی، نیازمند بستر پولی سالم، عادلانه و انسانی است و پولطلا زمینه تحقق چنین بستری را فراهم می کند؛ چراکه پولطلا، تورم گریز و تحریم ناپذیر است.

آن چه در کتاب حاضر با عنوان "پولطلا" آمده، فارغ از مبانی، مفاهیم، روش ها و نظریه های اقتصاد غربی تدوین و تحلیل شده و از این روی، مخاطبی که با مبانی و مفاهیم اقتصاد مدرن انس گرفته، با مباحث این کتاب بیگانه است و شاید در برابر نظریه پولطلا، مقاومت به خرج دهد.
همانطور که نظریه ولایت فقیه برآمده از فقه شیعه و مبانی قرآنی است و ریشه در هیچ یک از نظریه های سیاسی غرب ندارد، نظام معیشت در اسلام نیز نمی تواند براساس نظریه های اقتصادی غربی پی ریزی و تحلیل شود.

سرفصل های کتاب درآمدی بر نظریه پولطلا (نظام پولی تمدن نوین اسلامی):
فصل اول: مفاهیم و کلیات
فصل دوم: بررسی فقهی نظریه پولطلا
فصل سوم: الگوی پولطلا در شرایط جمهوری اسلامی
فصل چهارم: ملحقات
نتیجه گیری
ضمائم
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مریم غفوری

سلام
ممنون از این کتاب ارزشمند.
خیلی مفید بود و همۀ پرسش های مرا پاسخ داد.
البته متن های فقهی کتاب کمی سنگین است ولی مطالب کارشناسی خیلی روان و خوب ارائه شده است.
پیشنهاد میکنم کتابی هم برای پاسخ به پرسش های پولطلا بنویسید.
با تشکر و با امید تحقق پولطلا

22 آذر 1399

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما