loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ادبیات داستانی قدیم عربی (گونه شناسی و تحلیل عناصر داستانی)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در چند دهه اخیر درباره ادبیات قدیم عربی در جهان عرب کارهایی سودمند صورت گرفته است، ولی هیچ یک از آنها با رویکرد و روش کار کتاب حاضر تدوین نشده است. مؤلفان در این کتاب کوشیده‌اند به جای پیروی از روش‌های مرسوم مطالعات تاریخ ادبیات عربی، که برپایه تحولات سیاسی و ظهور و افول سلسله‌ها و حکومت‌ها و یا تقسیم‌بندی‌دوره‌های ادبی بر اساس گاهشماری سیاسی تدوین شده‌اند، زیربنای پژوهش خود را بر گونه‌شناسی ادبیات داستانی عربی قدیم و مطالعه و بررسی سیر تحول و تکامل آن قرار دهند. همچنین علاوه بر راهکارهای گوناگون، به‌منظور آشنایی مخاطبان با متن و اسلوب داستان‌ها ، علاوه بر تحلیل عناصر داستانی ، نمونه‌هایی از داستان‌ها به زبان فارسی ترجمه شده و متن عربی آنها نیز آورده شده است. قطعاً شناخت هنر و ادبیات داستانی قدیم عربی و گونه‌شناسی آن، به دانشجویان و دانش‌پژوهان در فهم ادبیات داستانی نوین عربی نیز کمک خواهد کرد.

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته زبان و ادبیات عربی در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «ادبیات داستانی» و قابل استفاده برای دروس «نقد ادبی»، «نثر قدیم عربی» و «تاریخ ادبیات» دوره کارشناسی ارشد و دکتری و برخی دروس رشته ترجمه مانند «بررسی شاهکارهای ادبیات داستانی» تدوین شده است. امید است که علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما