98,000
تومان
5 ٪
93,100
تومان
افزودن به سبد خرید

وقت چای در اطراف جهان

دسته بندی: کودکان و نوجوانان

ناشر: ادامه

نویسنده: دنیس ویسبلوث

سال نشر: 1399

تعداد صفحات: 40

فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

"وقت چای در اطراف جهان" مجموعه ‌ای ‌ست از قطعه‌ های متنیِ کوتاه و آموزنده درباره‌ آداب و رسوم گوناگون مربوط به چای در نقاط مختلف جهان. متن ساده و جذابِ کتاب در کنار نقاشی ‌های دلنشین و چشم‌ نواز چلسی اُبرن تصویری از تنوع آداب و رسوم مربوط به چای پیش چشم ‌مان می‌ گذارد. این کتاب بچه ‌ها را به واسطه‌ این آداب و رسوم با تنوع فرهنگیِ مردمان جهان آشنا می ‌کند و برایشان می‌ گوید مردم مراکش، هند، تبت، تایلند، کانادا و آمریکا، آرژانتین، شیلی، اوروگوئه، سودان جنوبی، ژاپن، روسیه، انگلستان، مالزی، پاکستان،‌ ایران، هنگ‌ کنگ، چین، تایوان و جاماییکا چگونه از چای لذت می ‌برند.

دنیس ویسبلوث، نویسنده‌ کتاب، در پایان این سفر درباره‌ دلبستگی خودش به چای هم می‌ گوید؛ از وقتی که بچه بوده و پدربزرگ و مادربزرگش با چای از مهمان‌ هایشان پذیرایی می ‌کرده ‌اند تا چای نوشیدن با دوستان جدیدش در سنگاپور. او شرح می ‌دهد چای چگونه در گذر زمان محبوب‌ تر شده و حالا می ‌شود این نوشیدنی را در هر گوشه‌ و کنار جهان پیدا کرد. در عین حال، با رواج چای میان مردم مناطق مختلف، این نوشیدنی پرطرفدار با آداب و رسوم و سنت‌ های محلی هر منطقه سازگار شده و به این ترتیب، هم نقطه‌ اشتراک فرهنگ ‌های گوناگون شد و هم نمودِ تنوع حیرت‌ انگیزشان.

اگر می‌ خواهید بچه‌ های دوروبرتان را به واسطه‌ چای با گوناگونیِ فرهنگ‌ ها و در عین حال با اشتراکاتِ حیرت‌ انگیزشان آشنا کنید، این کتاب با متن آسان و نقاشی‌ های دوست‌ داشتنی ‌اش انتخاب خوبی ‌ست.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام