loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شاید پیش از اذان صبح

3.7 (6)

ناشر سوره مهر

نویسنده احمد یوسف زاده

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 170

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 87223 10003022
60,000 57,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب شاید پیش از اذان صبح، اثری در وصف سردار دل ‌ها، حاج قاسم سلیمانی به قلم احمد یوسف زاده نویسنده «آن بیست و سه نفر» و «اردوگاه اطفال» و شامل خاطرات و دلنوشته‌ هایی برای آن شهید عزیز است. کتاب شاید پیش از اذان صبح در انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

یوسف زاده در ابتدای کتاب با عرض ارادت به فرمانده‌ اش در زمان دفاع مقدس این‌ گونه نوشته ‌است: «سال‌ هایی که می‌ جنگید، دعای خیر و نگاه ترسانم دنبالش بود که جانش از بلا دور باشد. خودش اما، نگاهش جایی دیگر بود و سرانجام خداوند او را که می‌ جنگید، بر ما که نشسته بودیم با پاداش شهادت برتری داد.»

احمد یوسف زاده در کتاب شاید پیش از اذان صبح، با مخاطب قرار دادن حاج قاسم دل نوشته ها و خاطرات سال‌های دور و نزدیک را با او مرور می کند. در این روایت ها مطالب خواندنی از شیوه سلوک و زندگی و فرماندهی شهید سلیمانی پیش روی مخاطب قرار می گیرد.

مخاطب با خواندن این اثر می تواند به تصویری نسبتاً جامع از شهید سلیمانی در عرصه های مختلف فکری، فرهنگی، سیاسی و حتی اجتماعی برسد.

در بخشی از کتاب شاید پیش از اذان صبح می‌ خوانیم:
«سلام حاجی. تصمیم دارم این نوشته ‌ها را یک روز در قالب کتابی چاپ کنم، شاید هم بماند برای بعد از مرگم که لابد یک مرگ لوس و بی ‌مزه خواهد بود، نه مثل مرگ شما سرخ و طوفانی و جریان ‌ساز. بالاخره فرق است میان یک ‌لاقبایی مثل من که در خانه نشسته‌ ام و مجاهدی مثل تو که چهل سال پوتین از پا درنیاورده ای. الان هشت ماه از آن نیمه ‌شب غریب و آن صبح وحشتناک که انگشت و انگشترت صفحات مجازی را درنوردید، می‌ گذرد.
قبل از شنیدن آن خبر، فقط یک بار غمی به این کمرشکنی و مردافکنی را تجربه کرده بودم. توی آسایشگاه 3 اردوگاه موصل نشسته بودیم داشتیم با دوستم علی هادی قرآن حفظ می‌ کردیم. فرشید فتاحی اسیر خوزستانی بغض‌ کرده و اشک‌ بار آمد داخل و خبر فوت امام را که در روزنامه عراقی خوانده بود، آورد …».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

یحیی تاجیکی

درود خدا بر شهید سلیمانی و همرزمانش، روح شهدا شاد، تشکر از آقای یوسف زاده، نویسنده کتاب

15 آبان 1402

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما