15,000
تومان
10 ٪
13,500
تومان
افزودن به سبد خرید

به چند خیاط ماهر نیازمندیم: خاطرات بانوان خیاط یزدی از ایام کرونا

دسته بندی: خاطرات، زندگینامه و سفرنامه

ناشر: راه یار

سال نشر: 1399

تعداد صفحات: 104

1
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب به چند خیاط ماهر نیازمندیم، خاطرات بانوان خیاط یزدی از ایام کرونا است. این کتاب توسط سمانه سنایی تحقیق و به قلم ملیحه جهان آرا، زینب کشاورز و اسما مرتضایی راد گردآوری و تنظیم شده است و در انتشارات راه یار به چاپ رسیده است.

یزد؛ شهری که تاکنون ده ها کتاب درباره تاریخش نوشته اند و خوانده ایم، اما کدام یک از ما تا به حال نام مهری محبیان را شنیده ایم؟ کدام یک از ما آوازه خیاط خانه های یزد در دوران دفاع مقدس به گوشش رسیده است؟ خیاط خانه هایی که با مدیریت یک زن، تعدادشان در مدتی کوتاه از یک به بیست و دو رسید! بیست و دو خیاط خانه فعال که بخش مهمی از لباس رزمندگان سراسر کشور را تامین می کرد.

از حوالی فروردین 1399، پروژه خیاط خانه های کرونای یزد آغاز شد. خیاط خانه های فعال یزد شناسایی شدند و هر روز تیمی دونفره برای مصاحبه به خیاط خانه ها می رفتند. نتیجه این بود که در بازه ای حدودا یک ماهه، از حدود صد نفر از بانوان خیاط مصاحبه گرفته شد؛ البته این صد نفر مشت کوچکی از خروار بزرگ خیاطان جهادی کرونای یزد بودند. پس از آن، با گزینش ده نفر از بانوانی که فعالیت جدی تر یا خاطرات جذاب تری داشتند، فرایند مصاحبه تکمیلی را آغاز و مصاحبه ها در بازه ای پانزده روزه تدوین شد و کتاب به چند خیاط ماهر نیازمندیم از خاطرات بانوان خیاط یزدی از ایام کرونا خلق شد.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام