loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روش شناسی جریان شناسی؛ به مثابه نظریه - روشی میان رشته ای

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 89580 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
395,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر با موضوع روش‌ شناسی علوم انسانی نوشته شده و به دغدغه‌ تقویت ادبیات بومی علوم انسانی و پاسخی به چالش «روش» در تولید علم می‌پردازد.

این کتاب برای نخستین‌ بار، جریان‌ شناسی را به‌ مثابه «نظریه - روش» صورت‌ بندی کرده است، که می‌ تواند در عرض روش‌ های مرسوم علوم انسانی همچون تحلیل گفتمان مطرح شود. مهم آنکه پژوهش پیش‌ رو، روش جریان‌ شناسی را به‌ عنوان فرآیندی میان‌ رشته‌ ای معماری کرده است و بر مبانی حکمت اسلامی پی‌ ریزی شده است.

«جریان‌ شناسی» اصطلاحی نوپدید و پربسامد در فضای فکری - فرهنگی و علمی ایران معاصر است که با ادبیات جذاب خود، توجه مخاطبان و اندیشوران بسیاری را جلب کرده است؛ اما بیشتر از آن به‌ عنوان الگویی رسانه‌ ای و ژورنالیستی برای تنظیم محتوا در سخنرانی‌ ها، مقالات و یادداشت‌ ها استفاده می‌ شود.

جریان‌ شناسی به‌ مثابه نظریه - روش، می‌ تواند در هر پژوهش فکری، اندیشه‌ ای و فرهنگیِ تأثیرگذار در بستر تاریخ استفاده شود؛ ازاین‌ رو جریان‌ شناسی به‌ عنوان الگویی بومی در رشته‌ هایی همچون فلسفه، کلام، معارف اسلامی، تاریخ، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، مدیریت و سیاست‌گذاری قابل بهره‌برداری خواهد بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما