loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی دینی نظم و انضباط در نیروهای مسلح (مولفه ها، اصول و شاخه ها)

3.5 (2)

ناشر زمزم هدایت

نویسنده سید قوام الدین حسینی سیاهکلرودی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 288

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این پژوهش با باور به غنا و توانمندی آموزه های اسلامی، در آغاز، مبانی نظم و انضباط اجتماعی را در دو نظام لیبرالیسم و سوسیالیسم تبیین و در مقایسه با مبانی اسلامی، چهارچوب نظری تحقیق را استخراج کرده و پس از آن با روش های تحقیق در متون اسلامی، اصول حاکم بر نظم و انضباط در نیروهای مسلح را با توجه به نظریه تحقیق و مبانی دینی آن استخراج و با متون دینی و سیره و سخنان امام و رهبری مستند کرده است.

این پژوهش با توجه به محورهای اصلی آیین نامه انضباطی رایج در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، هشت مولفه برای نظم و انضباط تعیین کرده و اصول و شاخصه های مربوط به آن را در زیر هر مولفه آورده و در پایان به نتیجه گیری و ارائه پیشنهادها پرداخته است.

در تبیین مبانی لیبرالیسم و سوسیالیسم و مقایسه آن با مبانی اسلامی و استخراج چهارچوب نظری، به اقتصار سخن گفته و بیشتر به تبیین اصول و شاخص های نظم و انضباط با استناد به متون دینی پرداخته است.



*عناوین فصل های کتاب حاضر بدین قرار است:

فصل اول: کلیات

فصل دوم: مبانی و چهارچوب نظری

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های پژوهش

فصل پنجم: نتایج تحقیق و پیشنهادات
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما