loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درس هایی برای دنیای پساکرونا

ناشر کتابستان معرفت

نویسنده فرید زکریا

مترجم محمدعلی شفیعی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 252

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 90719 10003022
125,000 112,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب نه به همه‌گیری، که به دنیایی می‌پردازد که در نتیجۀ همه‌گیری و از همه مهمتر، دنیایی که در نتیجۀ عکس‌العمل‌های ما به آن در حال شکلگیری است. هر شوک بزرگی اثرات متفاوتی خواهد داشت. این اثرات به موقعیت جهان در زمان بروز آن و شیوهٔ عکس‌العمل انسان‌ها بستگی دارد، عکس‌العملی که ممکن است به‌صورت ترس، انکار یا تطبیق‌پذیری بروز پیدا کند. اثر ویروس جدید کرونا تحت تأثیر این واقعیت‌ها خواهد بود که اولاً همهٔ دنیا عمیقاً به یکدیگر وابسته‌اند، ثانیاً اکثر کشورها برای مقابله با همه‌گیری آمادگی ندارند و ثالثاً در لحظهٔ ظهور آن، بیشتر کشورها، ازجمله ثروتمندترین کشورهای جهان، جامعه و اقتصاد خود را به‌طور بی‌سابقه‌ای در تاریخ بشر تعطیل کردند.

این کتاب دربارۀ دنیای پَساکرونا نوشته شده است، نه به این دلیل که کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم، بلکه به این دلیل که از یک آستانهٔ حیاتی گذر کرده‌ایم. تقریباً همهٔ افرادِ در قید حیات از تجربۀ طاعون جان سالم به در برده‌اند. اما اکنون می‌دانیم که همه‌گیری چگونه است و از مشکلات و هزینه‌های مقابله با آن باخبریم. همه‌گیری کووید19 ممکن است ادامه پیدا کند، اما حتی اگر از بین برود، ظهور بیماری‌های دیگر در آینده تقریباً قطعی است. با این آگاهی و تجربه، اکنون در عصری جدید زندگی می‌کنیم: عصر پساهمه‌گیری.

زندگی پساکرونایی برای کشورها، شرکت‌ها و به‌ویژه افراد متفاوت خواهد بود. حتی اگر اقتصاد و سیاست به رویۀ معمول خود بازگردد، انسان‌ها به آن روزها باز نخواهند گشت. آن‌ها آزمایشی سخت و غیرعادی را پشت سر گذاشته‌اند و احساس می‌کنند فرصت جدیدی را، آن‌هم به‌سختی، به دست آورده‌اند. این کتاب سعی دارد این دنیا را بررسی کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما