21,000
تومان
10 ٪
18,900
تومان
افزودن به سبد خرید

اسلام تمدن آیندگان

دسته بندی: مواجهه اسلام و غرب

ناشر: انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

نویسنده: یوسف قرضاوی

سال نشر: 1397

تعداد صفحات: 270

فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب اسلام تمدن آیندگان ترجمه «الاسلام حضاره الغد» اثر یوسف قرضاوی است که توسط ابوالفضل احمدی به فارسی ترجمه شده است. مولف ضمن تبیین ماهیت تمدن کنونی جهان که تمدن غربی است و بیان ویژگی های فکری آن به توضیح آفات این تمدن و پیامدهای آن بر حیات بشری می­ پردازد؛ همچنین با بیان علل و عوامل نابودی امت ها از دیدگاه قرآن و توضیح آسیب شناسی تمدن ­ها، به چیستی تمدنی که جهان در آرزوی آن است می ­پردازد.

این تمدن که ویژگی های توازن و تکامل را در خود دارد و می­ تواند نیازهای بشر امروز را پاسخ دهد چیزی جز تمدن اسلام نیست. نویسنده در فصلی موانع گرایش و هدایت غرب به اسلام را نیز مورد بررسی قرار می ­دهد. از مواردی که کتاب را قابل توجه می­ کند ارائه آمار و گزارش هایی از آفات تمدن غربی و نقدهای وارد به تمدن غرب است که توسط خود غربیان انجام شده است؛ همچنین ارائه دیدگاه قرآنی و اسلامی در مورد انواع تمدن ها و همچنین تمدن اسلامی از نقاط قوت این اثر محسوب می­ شود.

عناوین فصول پنج­گانه کتاب عبارتند از: ماهیت تمدن کنونی و ویژگی های فکری آن، آفات تمدن کنونی و پیامدهای آن بر حیات بشری، به صدا درآوردن زنگ خطر به وسیله خردمندان غرب، چیستی تمدنی که جهان در آرزوی آن است و موانعی برای گرایش و هدایت غرب به اسلام.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام