19,000
تومان
10 ٪
17,100
تومان
افزودن به سبد خرید

ملیت در جهان بی هویت

چالشهای جهانی شدن

دسته بندی: مبانی فکری فلسفی غرب و مدرنیته

ناشر: دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده: حسین‌ کامل بهاءالدین

سال نشر: 1384

تعداد صفحات: 154

فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

نویسنده در "این کتاب که به مسئله‌ی جهانی شدن اختصاص دارد، عصر جدید، یعنی عصر انفجار اطلاعات و انقلاب در فناوری را در زنجیره‌ی تکامل تاریخی جهان مطرح می‌سازد وضمن ارائه تعریفی در جهانی شدن و ویژگی‌ها و عوامل و شخصات آن، تاثیر متقابل ملی گرایی و فرایند جهانی شدن را به بحث می‌کشد.

مولف در این کتاب کوشیده است با شیوه‌ ای واقع‌گرایانه، جنبه‌های سلبی و ایجابی جهانی شدن را تحلیل کرده، پی‌آمدهای آن را برای جوامع جهانی گوشزد نماید و تاثیرات منفی آن‌ را برشمارد.

وی سپس به این سؤال می‌پردازد که در قبال فرایندجهانی شدن، که از آن به موج سوم یا امپراتوری الکترونیک یاد می‌کند، چه باید کرد؟ آیا کشورهای جهان، به ویژه کشورهای ضعیف، باید کاملا در برابر موج سوم سلیم شوند، یا به مقابله و مخالفت با آن برخیزند یا این که راه سومی نیز متصور است؟

نویسنده با این باور که جهانی شدن واقعیتی فرا روی همگان و گریزی از آن نیست، نه تسلیم محض را به صلاح می‌داند و نه مقابله‌ی منفی و انزوا را کارساز می‌شمارد؛

او عقیده دارد که باید آگاهانه و فعالانه و با آمادگی و پویایی کامل با پدیده‌ی جهانی شدن مواجه شد و ملیت و قومیت و اصالت‌های ملی هر کشور را بازشناخت و با تکیه بر آن، نسل جدید را از سقوط در گرداب بی‌هویتی موج سوم نجات بخشید".

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام