loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ماهیت پول

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 93216 10003022
152,000 136,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

چهارچوب اصلی و بهترین روایت از محتوای کتاب، تقابل آن با ایده‌های پولی در نظریه متعارف اقتصادی است: «پول در اصل یک معیار انتزاعی برای ارزش است»؛ «پول دربرگیرنده یک مطالبه یا اعتبار است»؛ «حکومت یا مرجع قدرت است که مبنای اصلی شکل‌گیری و استواری پول محسوب می‌شود» و «پول در فرایند اقتصادی، خنثی نیست». نویسنده کاملاً متمرکز بر به‌چالش کشیدن این اصول بنیادین با ذکر استدلالات نظری و همین‌طور ارجاعات عملی ـ تاریخی موضوع است و ایده اصلی اثر را ماهیت اجتماعی پول قرارداده است.

این کتاب، به‌ نحو شاخصی خود را در جایگاه بهترین مرجع برای یک رویکرد انتقادیِ عالمانه دانشگاهی در برابر نظریه اقتصادی متعارف در حوزه پول معرفی کرده است.

از نکات برجسته و جذاب کتاب، معرفی برخی مفاهیم جدید برای ادبیات موضوع است. مفهوم «تسخیرگری» دلالت دارد بر قدرت طبقات در مصادره منافع یک سیاست یا حتی اثرگذاری بر تعیین قیمت‌ها و نرخ‌های کلیدی در اقتصاد. یا جالب‌تر عبارت معادل «واقعیت‌سازی» در مقابل واقعیت نمایی است. این عبارت نشان می دهد ارتباط بین نظریه‌های اقتصادی و تحولات دنیای واقعیت، ارتباطی یک‌سویه نبوده و صرفاً نقش بازنمایی رخدادهای مستقل از آن در دنیای بیرون را ندارند.

محتوای کتاب برای تمام شعب علوم اجتماعی آموزنده خواهد بود؛ هر چند مخاطب نخست آن، علاقه‌مندان و دانش‌پژوهان حوزه اقتصاد با گرایش پولی است
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما