loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقه نظام اقتصادی اسلام - جلد اول

5 (1)

ناشر مجمع الفکر الاسلامی

نویسنده محسن اراکی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 328

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 93262 10003022
104,000 98,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر جلد اول از مجموعه کتاب فقه نظام اقتصادی اسلام تألیف آیت الله شیخ محسن اراکی می باشد. در ابتدا با درآمدی بر مفهوم نظام اقتصادی و ارتباط آن با مکتب و علم اقتصاد شروع می شود و با تعریف واژگان اصلی از جمله؛ اقتصاد، فعالیت اقتصادی، نظام اقتصادی، جهان بینی اقتصادی و مکتب اقتصادی آغاز می شود. همچنین جهان بینی اقتصادی مارکسیسم به طور طبیعی ابتدا تبیین می شود و سپس جهان بینی اقتصادی نظام سرمایه دار و در نهایت جهان بینی اقتصادی اسلام موضوعیت پیدا می کند.

ضوابط و ملاک های کار اقتصادی و منشا مالکیت از مباحث دیگر مطرح شده در این کتاب بوده؛ در واقع این کتاب پژوهشی در قلمرو فقه اقتصادی است و هدف اصلی نویسنده ارائه نمونه هایی از تلاش های فقهی در راستای عرضه نظام اقتصادی بر اساس کتاب و سنت است.

در آغاز مباحث فقه نظام اقتصادی اسلام، مطالبی در زمینه تبیین طبیعت و شیوه خاص مطرح می شود. نویسنده در ابتدای مقدمه در واقع فقه را به دو دستۀ فقه کلان و خرد تقسیم بندی کرده و فقه نظام اقتصادی اسلام را در شاخه فقه کلان گنجانده است.
این کتاب به طور اختصار به تبیین و نقد دو جهان بینی اقتصادی (مبنای اقتصاد کمونیستی و سرمایه داری) می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما