loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پاتک علیه پیتوک: روایت مردانگی های شهید سیدهادی سلطان زاده

شهدای مدافع حرم 6

5 (1)

ناشر راه یار

ویراستار سجاد محمدی | منیره زین العابدینی رنانی

گردآورنده کتاب معصومه بائی | امید اسحاقی

تحقیق و تنظیم کتاب زهره علوی راد

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 223

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 93959 10003022
35,000 31,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوعات تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی عمدتا به فعالیت‌های سیاسی سال‌های 42 تا 57، چالش‌های سیاسی سال‌های 57 تا 60 و ثبت و تحلیل دفاع مقدس محدود شده است.

به این ترتیب، روایت مردمی‌ترین انقلاب جهان، از دو سو با مردم فاصله گرفته است. هم ابعاد و ماهیت فرهنگی و لایه‌های اجتماعی نهضت، به مثابه موضوع پژوهش، دست‌خوش غفلت قرار گرفته و هم توده‌ها، به مثابه منبع و مشاهده‌گر ، سهم شایستۀ خود را در روایت انقلاب که واقعیتی عینی و فرا گیر بوده است، پیدا نکرده‌اند. از این جمله است ده‌هاهزار هستۀ مقاومت اجتماعی و فرهنگی که در سال‌های قبل و بعد از انقلاب، مشغول طراحی و عملیات در میدان بوده‌اند و اساسا جایی در تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی نیافته و خواسته یا ناخواسته سانسور شده‌اند. از ده‌هاهزار کتابخانه، مسجد، مدرسه، هیئت، روضۀ خانگی، گروه‌های سرود و تئاتر و... گرفته تا صدهاهزار نفر از فعالان جهاد سازندگی، نهضت سوادآموزی، امورتربیتی، ائمۀ جماعات مساجد و... .

این درحالی است که وجه ممتاز انقلاب اسلامی ایران، اتفاقا ً در سال‌های دورتر از پیروزی آشکار می‌شود. جایی که برخلاف بسیاری از انقلاب‌های دنیا، انقلاب، انسان‌های ‌تراز اول خود را در نسل‌های جدید باز تولید می‌کند. در حوزه‌های تخصصی گوناگون، اندیشۀ پیشرفت را مطابق آرمان‌ها و انگیزه‌های انقلابی تثبیت می‌کند. همچنین در برابر تجدید نظر، نه تنها تاب می‌آورد، بلکه جریان‌های ارتجاعی را علی‌رغم تهاجم همه جانبۀ تئوریک و فرهنگی و روانی به حمایت‌های وسیع و برنامه‌ریزی‌ شدۀ جهانی، تا حد زیادی منفعل عمل می‌کند. در فضای جهانی و منطقه‌ای، الهام‌بخشی و چالشگری با ابرقدرت‌ها را ادامه می‌دهد. با آسیب‌شناسی دائمی و غربال جریان‌ها و پدیده‌ها رویش‌ها را به تعادل می‌رساند

سه چهارم اخیر عمر انقلاب شایسته توجه بیشتری است. این کتاب روایت زندگی مردی است که در دهه‌های اخیر زندگی کرده و وظیفه‌اش در مسیر انقلاب را درست رفته است. این کتاب روایت مردانگی‌های شهید مدافع حرم سیدهادی سلطان زاده از شهدای مدافع حرم مشهد است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

علیرضا اسوه

عالی بود عالی یک‌مجید سوزوکی واقعی بودن شهید سیدهادی

6 مهر 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما