loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اخلاق و معنویت در نهضت عاشورا

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده ابوالفضل بهشتی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 320

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 93967 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب اخلاق و معنویت در نهضت عاشورا اثر ابوالفضل بهشتی توسط نشر بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

اسوه کامل سعادت بشریت پیامبر اکرم (ص)، بارها اهل بیت خویش به ویژه حسین بن علی (ع) را نجات بخش و راهنما معرفی کرده است و همگان را به حادثه و نهضت بزرگ عاشورا سوق می دهد.

نهضتی که الگویی جامع در زمینه های عبادی، عرفانی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی است؛ ولی در میان آنچه از ابعاد نهضت آن بزرگوار متأسفانه فراموش و مورد غفلت واقع شده، بُعد اخلاقی نهضت عاشوراست؛ لذا در این مجموعه به احیای جلوه های اخلاقی نهضت عاشورا پرداخته شده است.

اخلاق و معنویت در نهضت عاشورا در ارائه الگوی اخلاقی حادثه کربلا، حدیث امام صادق (ع) درباره ویژگی‌های اخلاقی پیامبر (ص) را محور بحث قرار داده است.

این اثر در سه فصل تهیه و تنظیم شده است؛ در فصل نخست اثر مذکور، ابتدا به جایگاه اخلاق و خودسازی اشاره شده و در ادامه 9 نکته اساسی در فرآیند خودسازی مورد تبیین قرار گرفته است که عبارتند از: مفهوم خودسازی، تعدیل غرایز، هدف از خودسازی، استمداد از وحی، ضرورت علم و آگاهی، استمرار عمل گرایی در خودسازی، ضرورت جامعیت در فضایل اخلاقی، ضرورت الگوگیری، و نهضت عاشورا الگوی عملی اخلاق اسلامی.

نویسنده در دومین فصل از این کتاب، اخلاق را در باب حدیثی ناب از کتاب وسائل الشیعه مورد بررسی قرار داده است و به خصلت‌های ویژه و کلیدی پیامبر اکرم (ص) که برگرفته از حدیث مذکور است، پرداخته و سپس، الگوسازی را به عنوان یکی از اصول مهم تربیتی تبیین کرده و در ادامه، الگوگیری و خودآزمایی، فرآیند و مراحل خود آزمایی اخلاقی و همچنین شکرگزاری عملی (مشارطه، مراقبه، مرابطه و محاسبه) را بررسی و تشریح کرده است.

«خصلت‌ها و جلوه‌های عاشورایی» عنوان فصل سوم کتاب مذکور است که در این فصل، یقین، قناعت، صبر، شکرگزاری، حلم، حسن خلق، سخاوت، غیرت، شجاعت و مروّت به طور مفصل تبیین و تشریح شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما