loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علوم غذایی از دیدگاه شیمیایی

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده بریان ا. فاکس | آلن ج. کمرون

مترجم پروین زندی

سال نشر : 1375

تعداد صفحات : 408

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

موضوع علوم غذایی و تغذیه از طرفی به علت جالب بودن ذاتی موضوع و از طرف دیگر به علت افزایش اطلاعات و توسعه سریع روشهای فنی جدید از جاذبه بی پایانی برخوردار است. شاید یکی از مهمترین پیشرفتهای سالهای اخیر در دنیا ارزیابی مجدد احتیاجات پروتئین اغراق گویی شده است، و در حالی که قبلا تصور می رفت که در بسیاری از نقاط دنیا کمبود پروتئین وجود دارد، اکنون به کمبود انرژی تاکید می شود.

عملا این بدان معنی است که سازمانهای بین المللی، مانند سازمان بهداشت جهانی (W.H.O) و سازمان خوار و بار و کشاورزی (F.A.O) که کوشش خود را قبلا مصروف افزایش تولید مواد غذایی پروتئینی می کردند، اینک باید به روشهای افزایش تولید کل مواد غذایی بپردازند. با وجود آنکه در بریتانیا کمبود پروتئین وجود ندارد ولی به علت قیمت گزاف پروتئین حیوانی غذاهای پروتئینی جدیدی بر مبنای سبزیها توسعه و رواج یافته است.

رژیم غذایی و بیماری از زمینه هایی هستند که مورد توجه روز افزون می باشند. این واقعیت که بسیاری از مردم مبتلا به چاقی مفرط هستند و چاقی تهدیدی برای سلامتی است تدریجاً مورد قبول واقع شده است و در نتیجه توجه بیشتری به گرفتن رژیم و کم کردن وزن معطوف گردیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما