loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

با تاریخ در صحنه: گفتگو با مهندس عزت‌ الله سحابی

ناشر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)

نویسنده حمید بصیرت منش

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 732

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این اثر ارزشمند مرحوم عزت الله سحابی با گشودن صفحه دل، یادمانده هایی از نیم قرن زندگی سیاسی - اجتماعی خود را روایت کرده است.

مرحوم سحابی گفته های خود را پیرامون تاریخ معاصر از تشکیل اولین هسته های روشنفکری دینی و راه اندازی جبهه ملی در دانشگاه آغاز می کند و پس از ذکر چند خاطره از مبارزانی همچون نواب صفوی و مهندس بازرگان، مباحثی همچون ارزش و احترام دانشگاهیان مذهبی نزد روحانیون، پشتیبانی نهضت آزادی از نهضت روحانیت به رهبری امام خمینی (ره) را برای خواننده تشریح کرده و در ادامه خاطراتی از مقاطع حساس تاریخ معاصر مانند قیام پانزده خرداد 1342، اصلاحات ارضی، گروهها و رجال سیاسی و روحانی و دوران زندان و تبعید خود، رخدادهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، شکل گیری شورای انقلاب، تدوین پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و دهها مطلب خواندنی دیگر را بیان می کند که خواننده در جایی دیگر کمتر دیده و شنیده است.

این اثر به کوشش دکتر حمید بصیرت منش در هفده جلسه مصاحبه همراه با تحلیل و پرسش و پاسخ تدوین شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما