loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ستاره ها چیدنی نیستند؛ برگرفته از زندگی یک دختر آمریکایی

4.7 (7)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده محمدعلی حبیب الهیان

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 376

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 96177 10003022
135,000 121,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ستاره ها چیدنی نیستند به قلم حجت‌الاسلام محمدعلی حبیب‌اللهیان در زمستان 1400 توسط نشر معارف برای اولین بار منتشر شده است. این کتاب که در دسته‌ی رمان‌های ایرانی قرار می‌گیرد درباره‌ی زندگی دختری آمریکایی به نام سارا است که به دنبال یافتن پاسخ برخی پرسش‌های اساسی که ذهنش را مشغول کرده است به مرکز مطالعات اسلامی نیویورک مراجعه می‌کند و داستان زندگی‌اش دچار تغییراتی می‌شود. این داستان برگرفته از یک روایت واقعی است.

این کتاب پیرامون سبک زندگی بانوان و با محوریت موضوع حجاب با نگاهی فرادینی و فراملیتی است و از مهم‌ترین امتیازات آن اینکه در قالب یک داستان زیبا، جذاب و واقعی از زندگی یک دختر آمریکایی به رشته تحریر درآمده است.

نویسنده این رمان را در ده فصل تنظیم کرده و در هر فصل به موضوعاتی درباره زنان همچون حقوق زنان در ادیان مختلف، توحش غرب علیه زنان، نگاه جنسیتی به زنان، بهره گیری دنیای غرب از زنان، عفاف، حجاب و پوشش زنان پرداخته است.

از جمله نقاط قوت کتاب بررسی دقیق و با استدلال منطقی و به دور از تعصب و با ارجاع به بیش از صد منبع مورد تایید موضوع حجاب و حقوق زن در اسلام است. حجت‌الاسلام محمدعلی حبیب‌اللهیان در این کتاب کوشیده است تا در قالب رمان به بررسی این پرسش که آیا حجاب مانع آزادی زن است و یا به او عزت می‌دهد و یافتن پاسخ این پرسش بپردازد.

کتاب ستاره ها چیدنی نیستند، نوشته محمدعلی حبیب الهیان است و توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.

در آغاز کتاب این دختر آمریکایی این گونه توصیف شده است:

من، سارا دختری بیست ساله، فرانسوی تبار، از خانواده مسیحی بزرگ شده و شهر مدرن و ماشینی نیویورک هستم. شهری که اکثر مردمانش صبح قبل از طلوع آفتاب آماده رفتن به محل کار می‌شوند و تا آخر شب همانند یک ربات برای رفاه بیشتر کار می‌کنند؛ رفاهی که در گرو کار کردن بی‌وقفه آنان است و شهری که مردمانش دل خوش کرده‌اند به تفریحات آخر هفته و اینکه هر از چند گاهی به «لاس واگاس» بروند؛ اما همه گمشده‌ای دارند! «آرامش و احساس رضایت».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

فاطمه جوادزاده

بی نظیر ، واقعا بی نظیر . ای کاش کتاب های دیگه ای هم از این دست کتاب ها ببینیم باز هم .... :)
چند تا از این کتاب رو تهیه کردیم به چند بدحجاب‌ بدیم .

4 تیر 1402

محمد مقراضی

من این کتاب را مطالعه کردم و انشاالله اگر فرصت بشه یک بار دیگه هم قصد مطالعه آن را دارم.
کتاب بسیار خواندنی و جذابیه و به نظر من برای محجبه ها بسیار مفیده و اراده آنها را محکمتر و قدرت دفاع از حجاب را در آنها بسیار تقویت میکنه و چه بسا با قدرت تکلم قویتر بتوانند افراد بی حجاب را جذب کنند.

4 تیر 1402

ریحانه مودی

خیلی متن روان و جذابی داشت.
از اینکه صرفا به منابع دینی اتکا نشده بود و منابع دیگه ای رو هم در صحبت ها آورده بود، قابلیت ارجاع در بحث، با افرادی که به حجاب قائل نیستند رو به مخاطب داده .
البته همچنان من معتقدم اینجور کتاب ها و مطالب بدرد کسی میخوره که کنجکاو و دنبال حقیقت باشه. وگرنه حتی از این کتاب هم میشه ایراد بنی اسراییلی گرفت.

30 اردیبهشت 1402

یگانه خضری

کتابی که همه خانم های دنیا باید آن را بخوانند

22 اردیبهشت 1402

حسن طالبی

تا اینجا دو فصلش رو خوندم . کتاب بسیار مناسبی برای مطالعه نوجوانان و جوانان هستش . اطلاعات عمومی خوبی هم از منظر علوم اجتماعی و در اختیار مخاطب قرار میده

5 اسفند 1401

فاطمه

ازهمه نظر عاااااالی بود متن روایت موضوع نثر روان اطلاعاتی که به خواننده میده کاش همه ی خانوم ها و حتی آقایون این کتاب رو بخونن
افتخار میکنم که چادری هستم چادرم رو بیشتر از قبل دوست دارم

20 بهمن 1401

فاطمه ستوده خو

از نویسنده بابت نوشتن این کتاب پرمغز کمال تشکر و دارم

11 بهمن 1401

بانو

سلام اینقدر کتاب قشنگ بود در لابه لای خواندن جای همهههه را خالی کردم کاش همه بویژه بانوان بک دور میخواندند

14 دی 1401

بینام

چقدر چقدر چقدر این کتاب زیبا و عالی بود
متن دقیق، پر از نکات ناب،نثر روان و جذاب،مطالب علمی و مستند، همه چیز بی نظیر بود
یکی از بهترین کتاب هایی که در طول عمرم خوندم
مناسب برای همه بانوان و دختران نوجوان،که بخاطر بی اطلاعی،کلاه گشاد زن زندگی آزادی سرشون نذارن

28 آذر 1401

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما