loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طوفان بلا در کربلا

1.7 (3)

ناشر موسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج)

نویسنده غلامرضا ادبی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 276

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 9645 10003022
41,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مباحثی مانند فلسفه عزاداری و روضه خوانی و تاریخچه مجالس حزن و اندوه اباعبدا الله الحسین (ع)، مجلس عزاداری پیش از خلقت، دامنه تاثر حادثه غمبار کربلا و ناهمخوانی با روح نهضت حسینی در کتاب «طوفان بلا در کربلا» مطرح شده است.

مداح محوری، نذر یا تغییر نذر در مراسم عزاداری، برهنه شدن در مراسم سینه زنی، گریه در دوران طفولیت، گریه خوف، گریه اظهار درد، گریه در حال مناجات، عبادات، قرائت قرآن و ادعیه، ایفای اجر و مزد رسول خدا (ص)، نصرت و اجابت دعوت امام حسین (ع)، عمل به پیمان الهی، نام گذاری کربلا و حکمت زینبی از مباحث دیگر این کتاب است.

علم و فقاهت عبدالله بن جعفر، ویژگی های اختصاصی حضرت علی اکبر (ع)، حق محوری، آمادگی برای مرگ و امتحانات محدود به زمان و مکان نیستند، برداشتن موانع پیشرفت اسلام، سحرگاه عاشورا، تنهایی امام حسین (ع) و تهاجم به خیمه از مباحث دیگر این کتاب است که می توان به آن اشاره کرد.

محرم نخسیتن ماه سال هجری قمری و یکی از چهار ماه حرام (محرم، رجب، ذی القعده و ذی الحجه) است و در این چهار ماه جنگ حتی در بین اعراب جاهلی ممنوع بود و مجرمان کیفر نمی شدند که این رسم به پیروی از سیره درخشان حضرت ابراهیم باقی مانده بود.

بر اساس شواهد تاریخی معتبر، انبیا و اولیایی که به گونه ای از واقع شدن واقعه کربلا مطلع شدند، محرم را ماه عزا می دانستند ولی در سال 61 هجری قمری این امر به صورت ظاهری نیز محرم را ماه حزن و اندوه به شمار آورد و جریانات متعددی در خصوص اقامه عزای سیدالشهدا (ع) در ماه محرم توسط حضرت ائمه معصومین و محبین اهل بیت (ع) بیان شده است.

فلسفه عزاداری ها، احکام ویژه عزاداری، آفات و آسیب ها، تاریخچه مجالس عزای امام حسین (ع)، دامنه تاثیر حادثه غم بار کربلا، دامنه تاثیر حادثه غمبار کربلا، اقسام گریه و مناسبت های مختلف دهه اول محرم می تواند تا حدودی وظیفه ما را در ایام عزا معین کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما